چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403, Wednesday 1 May 2024, مصادف با 22 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22403
منتشر شده در سه شنبه, 26 مهر 1401 13:20
تعداد دیدگاه: 0

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از افتتاح اولین نمایشگاه دائم کتیبه‌ها و سنگ‌های تاریخی در مجموعه جهانی کاخ چهلستون خبر داد.

به‌ گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علیرضا ایزدی با اعلام این مطلب گفت: از حدود ۱۰۰ سال قبل، بخش‌هایی از باغ بزرگ و تاریخی جهان‌نما محل استقرار سنگ‌های مختلفی از بناهای تاریخی اصفهان بود که به هر دلیل ویران‌شده بود و بخش‌هایی از تزیینات سنگی این بناها به کاخ چهلستون منتقل و نگهداری می‌شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: تزیینات سنگی بعضی بناهای شاخص تاریخی همچون کاخ آیینه‌خانه و یا خانه‌های تاریخی و منحصربه‌فرد اصفهان و یا برخی مساجد تاریخی در این مجموعه نگهداری می‌شود، لذا مدیریت و همکاران پایگاه جهانی کاخ چهلستون در یک طرح ابتکاری اتاق شاه‌عباسی در ضلع شمال غرب تالار اصلی کاخ چهلستون را پس از مرمت و نورپردازی مناسب به‌عنوان نمایشگاه دائم کتیبه‌ها و سنگ‌های تاریخی موجود در این کاخ آماده‌سازی کردند.

او افزود: این نمایشگاه به‌صورت دوره‌ای سنگ‌های تاریخی موجود در کاخ چهلستون را برای اولین بار در معرض دید گردشگران و دوست‌داران میراث‌فرهنگی قرار می‌دهد.

اولین نمایشگاه دائم کتیبه‌ها و سنگ‌های تاریخی کاخ چهلستون اصفهان همه‌روزه از ساعت ۹ الی ۱۶ پذیرای دوست‌داران میراث‌فرهنگی و گردشگری است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه