يكشنبه 23 ارديبهشت 1403, Sunday 12 May 2024, مصادف با 4 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22338
منتشر شده در یکشنبه, 17 مهر 1401 12:49
تعداد دیدگاه: 0
با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی؛

همایش ملی روز روستا و عشایر صبح امروز یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ با حضور سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در محل سالن همایش‌های صدا و سیما آغاز به کار کرد.

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، در این مراسم که با هدف گرامی‌داشت نقش و جایگاه روستاییان و عشایر در اقتصاد ملی و تولیدات داخلی برگزار شد، امام جمعه موقت تهران، جمعی از استانداران، فرمانداران، مدیران عامل بانک‌ها، تعدادی از نمایندگان مجلس، جمعی از مدیران این وزارتخانه و نمایندگانی از جامعه روستاییان و عشایر حضور داشتند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در این مراسم در سخنانی گفت: عشایر حدود ۱۱ هزار شهید تقدیم انقلاب کردند و از ارکان اصلی نظام اسلامی به حساب می‌آیند.

او افزود: یکی از شاخص‌های مهم پیشرفت و توسعه گسترش بیمه و خدمات مرتبط با آن است. اگر بخواهیم شاخص روشنی برای اعتلای یک فرهنگ در جامعه داشته باشیم باید مراجعه کنیم به میزان استقبال و میل مردم به بیمه اختیاری، امیدوارم آن روز برسد که تمام خانه‌های ما و افراد جامعه ما از انواع بیمه‌ها برخوردار باشند و افراد با اطمینان خاطر در عرصه خدمت و تولید فعالیت داشته باشند از این رو به نظر می‌رسد یکی از رسالت‌های مهم صدا و سیما تبیین اهمیت بیمه است.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد در ادامه با بیان این که بسیاری از مشکلات ما این است که از قدرت و قوه تعقل دوری می‌کنیم، اظهار کرد: به نظر من خداوند متعال همه ما را بیمه کرده است. این بیمه با استفاده از قدرت عقل و تفکر است و ما با استفاده از این نعمت خدادادی می‌توانیم خود را در دنیا و آخرت بیمه کنیم. این در حالی است که نعمت‌های بزرگی خدا به انسان داده که محیط زیست و منابع طبیعی بهترین نعمت خداوند هستند و چنانچه از این این نعمت‌ها به درستی استفاده کنیم هیچ فقیری در روی کره زمین نخواهد بود.

نائب رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: یکی از راه‌های اصولی درست استفاده از اموال این است که از فرهنگ بیمه استفاده کنیم. اگر بخواهیم از اموال‌مان درست استفاده کنیم یکی از راه‌های آن استفاده از بیمه اختیاری است و کشاورزان، روستائیان و عشایر بهتر است اموال خود را بیمه کنند چرا که بیمه تبدیل تهدید به فرصت است.

او ادامه داد: خوشبختانه برنامه‌های خوبی در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر تدوین و در حال اجرا است و من پیشنهادم به همه روستاییان و عشایر این است که از این فرصت استفاده کنند.

بیت‌الله برقراری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در این مراسم گفت: این صندوق مولود نظام انقلاب اسلامی است و در برنامه چهارم، پنجم و ششم توسعه درباره ماموریت‌های این صندوق تاکید شده است.

او به جایگاه روستاییان و عشایر اشاره کرد و افزود: روستاییان امنیت غذایی ما را تامین می‌کنند و عشایر نیز به تعبیر امام راحل از نقش و جایگاه بالایی برخوردار هستند از این رو باید تلاش کنیم و نقش این صندوق در حمایت از روستاییان و عشایر باید تبیین شود.

برقراری اضافه کرد: با شروع فعالیت دولت سیزدهم اقدامات خوبی را آغاز کردیم که گسترش ارتباط با مشتری‌ها و توسعه خدمات بیمه‌ای در این صندوق در دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفته است. ضمن این که استقرار قرارگاه کرامت با رمز مقدس علی ابن موسی‌الرضا از دیگر دستاوردهای مهم این صندوق در دولت سیزدهم است.

او افزود: در این قرارگاه تعهد دادیم که معادل ۱۰ سال گذشته کار کنیم. در ۱۷ سال گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار بیمه شده روستایی و عشایری ثبت شده اما سعی داریم در مدت کمی یک میلیون بیمه شده جدید را به این جمعیت اضافه کنیم.

این مقام مسئول یادآور شد: پایداری اقتصادی جامعه هدف این صندوق به پایداری اقتصاد بخش‌های مختلف جامعه منجر خواهد شد. این صندوق اهداف بزرگی را دارد. مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین تاکید دارند از این روز اقدامات این صندوق باید به خوبی تبیین شود./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه