شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 18383
منتشر شده در سه شنبه, 21 ارديبهشت 1400 11:59
تعداد دیدگاه: 0
نشست-«نظارت-استصوابی-شورای-نگهبان؛-آری-یا-خیر؟»-برگزار-می‌شود

به همت کانون اندیشه جوان نشستی با موضوع « نظارت استصوابی شورای نگهبان؛ آری یا خیر؟!» با حضور محمد...

به همت کانون اندیشه جوان نشستی با موضوع « نظارت استصوابی شورای نگهبان؛ آری یا خیر؟!» با حضور محمد بهادری‌جهرمی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، به همت کانون اندیشه جوان در گفتگوی زنده مجازی به موضوع « نظارت استصوابی شورای نگهبان؛ آری یا خیر؟!» ‌پرداخته می‌شود.

با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری یکی از موضوعاتی که کانون توجه احزاب قرار می گیرد بحث نظارت شورای نگهبان در انتخابات است. از جمله وظایف شورای نگهبان که در قانون اساسی به آن تصریح شده است، نظارت بر انتخابات می باشد. اصل ۹۹ قانون اساسی با صراحت کامل نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و مراجعه به آرای عمومی و همه پرسی را بر عهده شورای نگهبان قرار داده است. اما از چگونگی نظارتِ اعمالی از طرف شورای نگهبان در اصل مذکور سخنی به میان نیامده و همین امر ، موجب بروز برداشت های حقوقی متفاوت از نوع نظارت شورای نگهبان شده است .

شورای نگهبان در نظر تفسیری خود، نوع نظارت مذکور در این اصل را «استصوابی، و شامل تمام مراحل اجرایی انتخابات از جمله تأیید و رد صالحیت کاندیداها» دانسته است اما تفسیر مفهوم نظارت استصوابی و چرایی و چگونگی این مفهوم هم‌چنان مورد مناقشه بوده و نظرات گوناگونی درباره نظارت استصوابی ابراز شده است.

در همین راستا کانون اندیشه جوان قصد دارد در نشستی با حضور محمد بهادری‌جهرمی به تعریف و جایگاه نظارت استصوابی شورای نگهبان بپردازد.

این نشست‌ در روز ‌سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ساعت ۲۲ در صفحه اینستاگرامی باشگاه اندیشه به نشانی @Bashgah_net برگزار می‌شود.

نوشتن دیدگاه