يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 6542
منتشر شده در چهارشنبه, 01 خرداد 1398 13:00
تعداد دیدگاه: 0

نشست شورای پژوهش شرکت گاز استان اصفهان، با حضور دکتر قاضی عسگر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان ، مدیرعامل شرکت گاز استان و اعضای شورای پژوهش برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، در نشستی که اعضای شورای پژوهش این شرکت در حوزه مدیریت کربن برگزار کردند،سید مصطفی علوی، مدیرعامل شرکت، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های شرکت گاز استان اصفهان، به نقش گاز طبیعی به عنوان یک سوخت پاک در کاهش انتشار کربن و همچنین کاهش مصرف سایر سوخت های فسیلی که درصد تولید آلودگی بالایی دارند اشاره کرد و گفت: هر گونه فعالیت در این زمینه برای ایجاد و حفظ محیط زیست سالم لازم و ضروری است .
وی، افزود: شركت گاز استان اصفهان، با تكيه بر كاركنان متعهد و تأمين كنندگان توانمند خویش، در زمینه ارایه خدمات مستمر و ایمن توزيع گاز طبيعي از طريق برنامه ریزی، طراحي، اجرا، بهره برداري و نگهداري شبكه ها و تأسيسات گازرساني، جهت رفع نياز و رفاه مشتركين خانگی، صنعتی و عمومی در سطح استان، با رعایت استانداردها و ضوابط فني فعاليت مي نمايد.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، بیان داشت: این شرکت به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های توزیع کننده گاز طبیعی سالانه حدود 21 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در سطح استان اصفهان توزیع می نماید و
هم اکنون 99.5 درصد جمعیت استان اصفهان معادل بیش از یک میلیون و هشتصد هزار مشترک از نعمت گاز برخوردار هستند.
مهندس علوی، گفت: شرکت گاز استان اصفهان، توانسته تاکنون نسبت به طراحی و اجرای 1111کیلومتر خط انتقال 26هزار کیلومتر شبکه گذاری، بهره مندسازی 104 شهر از مجموع 107 شهر استان، 1339 روستا از مجموع 1445 روستای مشمول، گازرسانی به 53 شهرک صنعتی شامل 8 هزار و 600 واحد صنعتی، 156 جایگاه C.N.G و راه اندازی 933 ایستگاه تقلیل فشار و حفاظت از زنگ اقدام نماید.
مهندس علوی، خاطر نشان ساخت: از زمان انقلاب صنعتی و چشمگیر شدن مصرف سوخت‌های فسیلی توسط انسان تا به امروز، انسان نقشی کلیدی در روند تغییرات آب و هوایی و گرمایش جهانی به واسطه انتشار گازهای گلخانه‌ای ایفا داشته و امروزه، تقریباً هر چیزی که تولید می کنیم، مصرف می کنیم یا دور می اندازیم به معنای انتشار گازهای گلخانه‌ای است.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: این شرکت ضمن بررسی وضعیت موجود و میزان انتشار گازهای گلخانه ای نظیر متان و دی اکسید کربن از تاسیسات شرکت، توسعه مدیریت کربن را در دستور کار قرار داده و در قالب پروژه های تعریف شده در حال اجرا می باشد.
دکتر قاضی عسگر، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان، در ادامه بر انجام هر گونه فعالیت در جهت کاهش انتشار کربن و نیز پروژه های منجر به جمع آوری و تبدیل آن به محصولات مفید و ثروت ساز برای کشور تاکید کرد و گفت: استانداری اصفهان در جهت تحصیل و تسریع امور آماده هر گونه همکاری خواهد بود.
در ادامه روسای واحد پژوهش وHSE مطالبی را در خصوص پژوهش های انجام شده در زمینه مدیریت کربن را بیان کردند و مقرر شد شرکت گاز استان اصفهان از پایانامه ها دانش جویان کارشناسی ارشد و دکتری با موضوع مدیریت کربن حمایت و بهره برداری کند.

 

نوشتن دیدگاه