جمعه 28 ارديبهشت 1403, Friday 17 May 2024, مصادف با 9 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4549
منتشر شده در پنج شنبه, 01 شهریور 1397 00:36
تعداد دیدگاه: 0
معاون بازاریابی ذوب‌آهن اصفهان:

معاون بازاریابی و فروش ذوب‌آهن اصفهان گفت: آن‌چه که تقاضای کاذب را دامن زده، حاصل فعالیت واسطه‌هایی است که ضرر همزمان تولیدکننده و مصرف‌کننده نهایی را رقم می‌زنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان، در حالی که قیمت محصولات فولادی همچون میلگرد، شمش و تیرآهن در بازار آزاد فاصله بسیاری با بازار رسمی دارد و این تفاوت به سوی واسطه‌ها سرازیر می‌شود، برخی از این واسطه‌ها با ایجاد جو رسانه‌ای و تهمت احتکار به تولیدکنندگان، سعی در انحراف افکار عمومی دارند.

احسان دشتیانه معاون بازاریابی و فروش ذوب‌آهن اصفهان در پاسخ به جریان رسانه‌ای مذکور اظهار کرد: در شرایط کنونی که با نوسان قیمت‌ها در بازار مواجه هستیم، بر اساس دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت، محصولات فولادی بر مبنای دلار 4200 تومانی عرضه می‌شود تا از مصرف‌کننده نهایی حمایت شود اما برخی واسطه‌ها از این شرایط سوءاستفاده کرده و به تفاوت قیمت بازار آزاد و بازار رسمی دامن می‌زنند تا بیشترین استفاده را برده و موجب فشار بر مصرف‌کننده نهایی شوند.

وی با تأکید بر این‌که عرضه میلگرد و تیرآهن در بورس کالا در چهار ماهه اول سال جاری نسبت به همین مدت در سال گذشته با افزایش مواجه بوده است، گفت: با توجه به این‌که میزان ساخت و ساز در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری ندارد، تقاضای واقعی برای محصولات فولادی به ویژه میلگرد و تیرآهن نیز نباید افزایش داشته باشد؛ آن‌چه که تقاضای کاذب را دامن زده، حاصل فعالیت واسطه‌هایی است که ضرر همزمان تولیدکننده و مصرف‌کننده نهایی را رقم می‌زنند.

معاون بازاریابی و فروش ذوب‌آهن اصفهان ادامه داد: تولیدکننده در شرایط کنونی افزایش قیمت مواد اولیه، حمل و نقل، تحریم‌ها و سایر مشکلات را تحمل می‌کند و محصولات خود را با قیمت‌های دستوری ارائه می‌دهد اما حاصل این امر به جیب واسطه‌ها می‌رود.

وی شرایط کنونی بازار محصولات فولادی را ظلم آشکار به سهامدارانی دانست که در عرصه تولید سرمایه‌گذاری می‌کنند و ادامه داد: از رسانه ملی و سایر وسایل ارتباط جمعی انتظار می‌رود که نه تنها به جوسازی واسطه‌ها علیه تولیدکنندگان دامن نزنند، بلکه با حمایت از تولیدکنندگان واقعی به ثبات بازار کمک کنند تا هم انگیزه تولیدکننده و سهامداران آن برای فعالیت در این عرصه افزایش یابد و هم فشار بر مصرف‌کننده وارد نشود.

دشتیانه در خصوص شرکت پویش بازرگان گفت: این شرکت که 40 درصد سهام آن متعلق به ذوب‌آهن اصفهان است، به منظور کاهش فاصله بین تولیدکننده و مصرف‌کننده نهایی ایجاد شده و همانند سایر شخصیت‌های حقیقی و حقوقی از طریق بورس کالا اقدام به خرید محصولات ذوب‌آهن می‌کند.

وی ذوب‌آهن اصفهان را یک صنعت فولادی مهم، استراتژیک و تأثیرگذار در ابعاد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در کشور دانست و ابراز کرد: معیشت 17 هزار پرسنل به صورت مستقیم، 100 هزار نفر به صورت غیرمستقیم و تلاشگران بسیاری از معادن کشور به فعالیت این شرکت وابسته است.

معاون بازاریابی و فروش ذوب‌آهن اصفهان در پایان مطرح کرد: در سال‌هایی که با رکود در بازار محصولات فولادی مواجه بودیم، این شرکت با تحمل شرایط سخت و بدهی‌های سنگین که در زیان انباشته آن نمود دارد، توانست اشتغال و معیشت تلاشگران این بخش صنعت را حفظ کند که صبر و سرمایه‌گذاری سهامداران نیز در این امر ستودنی است، بنابراین در شرایط کنونی نباید اجازه داده شود که اندک منافع این شرکت که می‌تواند بخشی از زیان انباشته دوران رکود را جبران کند با فشار همزمان به مصرف‌کننده به جیب واسطه‌ها سرازیر شود.

نوشتن دیدگاه