دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24807
منتشر شده در پنج شنبه, 11 آبان 1402 12:33
تعداد دیدگاه: 0
مدیرعامل شرکت فولادسنگ مبارکه تشریح کرد؛

مدیرعامل شرکت فولادسنگ مبارکه گفت: در شرکت فولادسنگ مبارکه اقدامات پدافند غیرعامل با تاکید بر اقتصاد مقاومتی در جبهه‌های سایبری، مدیریت رسانه، شناسایی ریسک‌ها، حفظ تداوم تولید، پیشگیری از انفجار معدنی و در نهایت امن سازی محیط صنعتی و معدنی هدف گذاری شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، عصر روز گذشته مراسم اختتامیه هفته پدافند غیرعامل در شرکت فولادسنگ مبارکه برگزار شد.
مهرداد فقیهیان، مدیرعامل شرکت فولادسنگ مبارکه، با اشاره به شعار«ایران پایدار، به وسعت ایمان، به بلندای امید» در هفته پدافندغیرعامل، اظهار کرد: شعار امسال هفته پدافند غیرعامل گویای این است که با ایمان و امید کارگران زحمتکش و ثبت رکورد در زمینه تولید به ایرانی پایدار خدمت برسانیم چراکه بر این باوریم رونق تولید جز با ایمان و امید کارگران اتفاق نمی‌افتد.
وی با تاکید بر فرمایشات رهبرمعظم انقلاب و اقتصاد مقاومتی، افزود: در شرکت فولادسنگ مبارکه اقدامات پدافند غیرعامل با تاکید بر اقتصاد مقاومتی در جبهه‌های سایبری، مدیریت رسانه، شناسایی ریسک‌ها، حفظ تداوم تولید، پیشگیری از انفجار معدنی و در نهایت امن سازی محیط صنعتی و معدنی هدف گذاری شده است.
فقیهیان با اشاره به اقدامات شرکت فولادسنگ مبارکه در زمینه سایبری، اظهار کرد: سعی کردیم با بهره گیری از دانش متخصصان شرکت فولادمبارکه پروژه‌های افزایش ضریب امنیت اطلاعات را در شرکت ارتقا دهیم و استانداردهای امنیتی زیر نظر تیم امنیت شرکت مادر را دنبال کنیم.
فقیهیان با اشاره به اطلاع رسانی اقدامات و دستاوردهای شرکت فولادسنگ مبارکه در راستای امیدآفرینی در رسانه‌ها، افزود: با شناسایی ریسک‌های استراتژیک محیط کلان و محیط صنعت از طریق تعریف سناریو شبیه‌ساز، توانستیم ضریب شدت تاثیرپذیری حوادث را با تعریف پروژه‌های بهبود به حداقل برسانیم و تهدیدها را به فرصت تبدیل نماییم.
وی افزود: در جبهه تداوم تولید تلاش کردیم به صورت ساختاریافته انسجام و هماهنگی بین سایر بخشهای تولیدی را فراهم کنیم و برای نمونه علاوه بر رعایت نکات ایمنی در عملیات آتشباری، در مسیر و جاده‌ها است.
فقیهیان با تاکید بر اینکه شرکت فولادسنگ مبارکه با بومی سازی تکنولوژی ژاپنی کوره‌های پخت آهک و همچنین توسعه فاز ۳ کوره‌های آهک‌سازی جایگاه خود را به عنوان بزرگترین آهک ساز خاورمیانه تثبیت کرده است، اظهار کرد: شرکت فولادسنگ مبارکه شرکتی دانش بنیان است؛ چراکه در بهره گیری از تکنولوژی آهک و همچنین در فرآوری معادن سنگ‌آهن رویکردی دانش بنیان را اتخاذ کرده است.
در ادامه احسان بابائی، مدرس پدافند غیرعامل استانداری اصفهان، اظهار کرد: پدافند غیرعامل به مجموعه تدابیر و اقدامات غیرنظامی که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیتهای ضروری، ارتقای پایداری ملی، مصون‌سازی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات مختلف اعم از طبیعی و غیرطبیعی (انسان سای و دشمن پایه) اطلاق می‌شود.
وی با اشاره به کارکردهای پدافند غیرعامل، تصریح کرد: حفاظت از جان مردم، حفاظت از زیرساختهای حیاتی، استمرار خدمات ضروری، حفاظت از تاسیسات و تجهیزات، پایدارسازی مدیریت عالی کشور، حفاظت سایبری از کشور، تامین نیازهای مردم، حفاظت شهر در جنگ‌ها، تداوم شبکه‌های اطلاع‌رسانی و تداوم اداره و مدیریت مردم از اهداف پدافند غیرعامل است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه