دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24454
منتشر شده در شنبه, 04 شهریور 1402 11:51
تعداد دیدگاه: 0

صنعت فولاد به‌عنوان یکی از مهم‌ترین صنایع موفق و پیشتاز در توسعه صنعتی کشور، هم‌اکنون بدون اغراق به نخستین نشانه توفیق نظام اسلامی در جنگ اقتصادی و ترکیبی در مقابل نظام غرب تبدیل ‌شده و با وجود همه فشارها و تحریم‌های چندگانه هم‌اکنون در جایگاه هشتم تولید فولاد جهان قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، رشد و توسعه ایران اسلامی در سال‌های اخیر دستخوش چالش‌ها و کارشکنی‌های فراوان و بی‌سابقه نظام سلطه بوده و در جنگی ترکیبی علیه آرمان و اراده ملت، ارزش‌ها و خودباوری مردم هدف قرار گرفته است. تردیدی نیست که در این راه از هیچ بستری برای اعمال تحریم و محدودیت فروگذار نشده، اما به حول و قوه الهی و با خواست ملت و همت کارگزاران و دلسوزان نظام، سیاست‌های ظالمانه استکبار با شکست مواجه شد.

انقلاب اسلامی ایران در طول تاریخ پدیده‌ای غیرقابل مقایسه با سایر انقلاب‌ها بود؛ انقلابی مردمی و برآمده از اراده و آرای مردم، بدون پشتوانه، نفوذ و دخالت نیروهای خارجی و براساس آرمانی برخاسته از آگاهی و الهام‌گرفته از دین رحمانی اسلام که به‌طورکلی با منافع نظام سلطه در تعارض بود و از همین رو، از همان ابتدای پیروزی آن، انواع و اقسام جنگ‌ها، تحریم‌ها و فشارهای نظامی، امنیتی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بر ملت مظلوم و استوار ایران تحمیل شد.

کارشکنی‌ها و درگیری‌های ابتدای شکل‌گیری انقلاب در مناطق مرزی غرب و کردستان، ترورهای ناجوانمردانه شخصیت‌ها و مسئولان انقلاب، انفجار دفتر نخست‌وزیری و شهادت شهیدان رجایی و باهنر و بمب‌گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی و هفتادودو تن از یاران انقلاب، تنها بخشی از تروریسم شکل‌گرفته در مقابل اراده و خواست ملت ایران برای کسب استقلال، آزادی و تثبیت نظام جمهوری اسلامی در منطقه بود. در ادامه نیز تشویق عراق به انجام حمله نظامی به ایران و تحمیل جنگ نابرابر و ظالمانه هشت‌ساله، ازجمله آخرین حربه‌ها برای تحمیل بیشترین فشار برای تغییر نظام سیاسی ایران و تغییر نقشه جغرافیایی منطقه بود که با رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های رزمندگان انقلاب اسلامی، این بار هم بی‌نتیجه ماند.

جنگ نابرابر نظام سلطه با ایران مظلوم و مقتدر پس از دوران دفاع مقدس نیز همواره ادامه داشت و تحریم‌ها و اعمال محدودیت‌های فراوان مالی و اقتصادی این بار در قالب تروریسم اقتصادی خود را آشکار ساخت و در کنار تلاش رسانه‌ای برای تضعیف باور مردم و ارائه تصویری غلط از ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران تداوم یافت. این امر در مقاطعی رشد و توسعه کشور را با مخاطراتی مواجه ساخت، اما باوجود همه سیاست‌ورزی‌های ظالمانه، ایران اسلامی به پشتوانه مردم مقاوم و استوار خود، در مقابل همه فشارها ایستاد و آمارها نشان‌دهنده کسب توفیقات و دستاوردهای متعددی در حوزه‌های مختلف است.

صنعت فولاد به‌عنوان یکی از مهم‌ترین صنایع موفق و پیشتاز در توسعه صنعتی کشور، هم‌اکنون بدون اغراق به نخستین نشانه توفیق نظام اسلامی در جنگ اقتصادی و ترکیبی در مقابل نظام غرب تبدیل ‌شده و با وجود همه فشارها و تحریم‌های چندگانه و حمله‌های سایبری و اعمال محدودیت‌های چندجانبه، هم‌اکنون در جایگاه هشتم تولید فولاد جهان قرار دارد و بخش زیادی از خودکفایی، بومی‌سازی، صادرات، تأمین ارز، اشتغال‌زایی و ارتقای جایگاه صنعتی و اقتصادی ایران در عرصه‌های مختلف متأثر از خدمات ارائه‌شده از این صنعت به ایران اسلامی است.

آنچه به تواتر در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن اشاره‌ شده، موضوع تولید و خودکفایی برای غلبه بر دسیسه‌های دشمنان و ایجاد رشد و رفاه اقتصادی در جامعه است. در این راستا شرکت فولاد مبارکه مفتخر است به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین جبهه‌های نبرد اقتصادی و صنعتی، صنعتی پدافندی برای کاهش اثر تحریم و جنگ اقتصادی و دفع‌کننده فشارها و تحریم‌هاست و توفیقات حاصل‌شده در این شرکت که متأثر از روحیه انقلابی و متعهدانه مدیران و کارکنان آن است، گواهی روشن از غلبه نظام آرمان‌خواه ایران اسلامی بر زیاده‌خواهان و زورگویان بین‌المللی است.

محمدجواد براتی
مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه

نوشتن دیدگاه