جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 19812
منتشر شده در یکشنبه, 10 مرداد 1400 10:11
تعداد دیدگاه: 0
در مجمع عمومی عادی سالیانه مطرح شد؛

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پالایش نفت اصفهان با حضور 62.63 درصد سهامداران به دلیل شرایط کرونایی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی به صورت حضوری - مجازی برگزار شد و علاوه بر تصویب صورت مالی سال 1399، تقسیم سود خالص 1200 ریالی این شرکت به ازای هر سهم تصویب گرديد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ،...

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پالایش نفت اصفهان با حضور 62.63 درصد سهامداران به دلیل شرایط کرونایی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی به صورت حضوری - مجازی برگزار شد و علاوه بر تصویب صورت مالی سال 1399، تقسیم سود خالص 1200 ریالی این شرکت به ازای هر سهم تصویب گرديد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، در این مجمع موافقت شد، این شرکت سال جاري 500 میلیارد ریال اعتبار به کارگروه مقابله با خشکسالی استان برای اجرای طرح های آبرسانی و همچنین 300 میلیارد ریال در راستای مسئولیت های اجتماعی خود تخصیص دهد.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان در این مجمع با بیان این که بنزین، گازوئیل و نفت کوره 3 فرآورده مهم نفتی این شرکت است، گفت: شرکت پالایش نفت اصفهان برای افزایش کیفیت این فرآورده ها طرح های بهبود فرآیند تولید را اجرایی کرده به طوری كه از سال 1395 با راه اندازی واحد بنزین سازی، تمامی 12 میلیون لیتر بنزین تولیدی روزانه این شرکت مطابق با استاندارد یورو 4 و 5 شده و در حال حاضر تمام بنزین تولیدی پالایشگاه اصفهان یورو 5 است.

وی با بیان این که این شرکت روزانه حدود 21 میلیون لیتر گازوئیل تولید می کند، گفت: حدود 4 میلیون لیتر آن مطابق با استاندارد یورو 4 بوده که تحویل شرکت های اتوبوسرانی اصفهان می شود و بقیه گازوئیل معمولی بوده که میزان گوگرد آن بین 0/7 تا 0/8 درصد است.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان با اشاره به این که پروژه تصفیه گازوئیل با ظرفیت 100 هزار بشکه در روز در حال اجرا است، پیشرفت كنوني این طرح را 51/92 درصد اعلام كرد و افزود: با اتمام اين طرح كه اوایل سال آینده ميسر خواهد شد، میزان گوگرد گازوئیل پالایشگاه اصفهان به کمتر از 50 PPM می رسد.

ابراهیمی ادامه داد: این شرکت برای کاهش ترکیبات گوگردی محصولات سنگین نیز طرح گوگرد زدایی از ته مانده برج های تقطیر موسوم به «RHU» را اجرایی کرده که با راه اندازی آن تا 5 سال آینده، کیفیت تمامی فرآورده های نفتی پالایشگاه اصفهان به استاندارد یورو 4 و 5 ارتقاء پیدا خواهد کرد.

وی با بیان این که ساخت واحد گوگردزدایی ته مانده برج های تقطیر پالایشگاه اصفهان در سال 1386 در قالب طرح جامع به یک شرکت کره ای واگذار شده بود گفت: طرح مزبور از سال 1388 به علت عدم تأمین منابع مالی از سوی آن شرکت متوقف شد، ولی به دلیل ضرورت و الزامات زیست محیطی دوباره به صورت یک بسته جداگانه فعال گرديد و یک شرکت داخلی به عنوان یک شرکت توانمند جایگزین آن شرکت کره ای شده است.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان با اشاره به این که بر اساس الزامات قانونی و زیست محیطی کشور، وزارت نفت مکلف شده طرح های بهینه سازی در پالایشگاه های کشور و از جمله پالایشگاه اصفهان را برای ارتقاء کمی و کیفی فرآورده های نفتی اجرا کند، افزود: طرح «RHU» بر اساس مصوبه هیات وزیران در سال 1388 جزء طرح های اولویت دار کشور قرار گرفته و به دلیل اهمیت آن توقف و یا منتفی شدن اجرای طرح منوط به تأیید ریاست جمهوری است.

توزیع سود 1200 ریالی و دورنمای شرکت موفق پتروپالایشی برای شرکت پالایشگاه نفت اصفهان

ابراهیمی با بیان این که بر اساس مصوبه سال 1392 هیئت دولت، وزارتخانه های نفت و نیرو از سال 1394 مکلف به تأمین سوخت گاز نیروگاه های کشور به جای نفت کوره با اولویت نیروگاه ها شدند، گفت: با اجرایی شدن کامل مصوبه مزبور، بازار داخلی مصرف ته مانده برج های تقطیر حذف می شود و با توجه به این که نمی توان ته مانده برج های تقطیر را نیز صادر کرد این شرکت با مازاد تولید و انبارش ته مانده برج های تقطیر به میزان حداقل 12 میلیون لیتر در روز روبه رو می شود که مشکلات عدیده ای به دنبال خواهد داشت؛ بنابراین کاهش تولید ته مانده برج های تقطیر ضروری است.

او در ادامه با اشاره به این که پالایشگاه اصفهان برای کاهش مصرف آب خام و جایگزین کردن پساب تصفیه شده در واحدهای عملیاتی خود اقدام به ساخت و بهره برداری تصفیه خانه پساب شهري با ظرفیت 700 متر مکعب در ساعت کرده است، افزود: این شرکت تاکنون طرح های مختلفی برای مصرف بهینه آب اجرا کرده و به همین دلیل به رغم راه اندازی واحدهایی همچون بنزین سازی و تقطیر و... میزان مصرف آب آن از سال 96 تغییری نکرده است.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان همچنین بیان کرد: این شرکت سال گذشته از لحاظ دریافت نفت خام و میعانات گازی در بین شرکت های پالایشی کشور در جایگاه دوم و از منظر تولید نفت گاز، گاز مایع بنزین و نفت سفید به ترتیب در مقام اول تا چهارم قرار داشته است.

همچنین معاون اقتصادی و بازرگانی و عضو هیئت‌ مدیره شرکت پالایش نفت اصفهان با تأکید بر اینکه حیات پالایشگاه وابسته به آب است، گفت: اين شرکت تاکنون برای تأمین آب مورد نیاز خود طرح های مختلفی اجرا کرده و البته در اجرای طرح انتقال آب از خلیج فارس مشارکت جدی خواهد داشت تا در آینده برای تأمین آب با مشکل روبه رو نشود.

مهدی صرامی فروشانی نيز با اشاره به این که در حال حاضر بیش از 42 درصد سهام شرکت پتروشیمی اصفهان به شرکت پالایش نفت اصفهان تعلق دارد، افزود: پتروشیمی ظرفیت بسیار بالایی دارد که با هم افزایی بین دو شرکت می توان آن را همچون قبل به اوج رساند و مثل گذشته بهترین شرکت بورسی کشور باشد.

نوشتن دیدگاه