جمعه 21 ارديبهشت 1403, Friday 10 May 2024, مصادف با 2 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 8324
منتشر شده در یکشنبه, 03 شهریور 1398 16:04
تعداد دیدگاه: 0
به مناسبت هفته دولت در اصفهان؛

استاندار اصفهانبخش خصوصی و دولت را دو رکن اساسی در جهت پیشبرد و انجام پروژه ها دانست.


همراز/پارسا بهنودفر: عباس رضایی، استاندار اصفهان در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه از بهره برداری و کلنگ زنی هزار و 734 پروژه در استان اصفهان با بودجه ای بالغ بر 2 هزار و 900 میلیارد تومان به مناسبت هفته دولت خبر داد.
وی در ادامه به شهیدان رجایی و با هنر به عنوان اسطوره های صداقت و احیای فرهنگ خدمت رسانی اشاره کرد وگفت: این دو شهید بزرگوار، دو یار صدیق و هم سنگر بودندکه با وفاداری به اصول و ارزش های انقلاب اسلامی و تشکلیل دولت مکتبی در دورانی کوتاه اما پر برکت برای رفع محرومیت تبعیض گام های بلندی برداشتند، ولی متاسفانه خیانت منافقین که تحت حمایت استکبار جهانی صورت گرفت، باعث شد تا این دو عزیز در آتش کینه و عداوت دشمنان مردم سوختند.
رضایی درادامه افزود: امروزه استکبار جهانی به دنبال تحریم شرکت به شرکت می باشد، نه دولت به دولت و دولت تمام توان خود را بر این دارد که بتواند گره ای از مشکلات اقتصادی مردم باز کند.
وی اشاره کرد: اقدامت دولت در شرایط کنونی با توجه به شرایط موجود در بحث فروش نفت، شایسته قدردانی است، و وقتی من و معاونین من حتی در روزهای تعطیل پیگیر حل مسائل و مشکلات مردم هستیم، به طریق اولی وزرا و دلتمردان نیز در این زمینه دغدغه مند هستند.
رضایی با اشاره به پروژه هایی که در هفته دولت مورد بهره برداری قرار می گیرد، گفت: امیدوارم مردم این پروژه ها را به عنوان یک عیدی و خدمت بپذیرند.
وی کاستن از مشکلات مردم را حقوق آن‌ها دانست و تاکید کرد: مردم شهیدپرور اصفهان که ثابت کرده اند همواره یار و همراه انقلاب هستند، در این خدمت رسانی محق تر هستند.
استاندار اصفهان تصریح کرد: بر خلاف تلاشی که از سوی بدخواهان در ایجاد جدایی بین ملت و دولت وجود دارد، پیوند عمیقی بین دولت و ملت برقرار است و امیدواریم این پیوند مستمر و پایدار باشد.

 پروژه های عمرانی در سخت ترین شرایط کلید می خورد
در ادامه این نشست خبری، حجت اله غلامی، معاون عمرانی استانداری اصفهان در مورد پروژه های عمرانی گفت:در این شرایط سخت اجرای پروژه نیاز به همت همه مدیران اجرایی استان دارد و در کنار تلاش مدیران استان قاطعیت و تصمیم گیری های استاندار، خود عاملی برای تحقق پروژه ها می باشد.
وی در ادامه به آمار و ارقام بودجه های عمرانی استان اشاره کرد و گفت:375 میلیارد تومان ارزش پروژه های استانی است که نسبت به سال گذشته حدود5/9 درصد رشد داشته است و در بخش پروژه های ملی که به استان واگذار شده است نیز 306 میلیارد تومان هزینه می کنیم که حدود 54 درصد نسبت به سال قبل رشد نشان می دهد.
غلام بیان کرد: در بخش پروژه های ملی نیز که به صورت متمرکز اجرا می شود حدود910 میلیارد تومان با رشد 39 درصدی نسبت به سال قبل و در بخش پروژه های متوازن منطقه ای 389 میلیارد تومان با اعتبارات مرتبط با آلایندگی و ارزش افزوده پروژه هایی اجرا می شود.
وی ادامه داد: ارزش بودجه عمرانی امسال حدود2017 میلیارد تومان بوده که این بخشی از اعداد و ارقامی است که به صورت ریالی در سال 98 مطرح شده اما کنار این مطالب مشوق های بودجه ی سال 98 را داریم که بسیار مهم تر از این اعداد می باشد.
معاون عمرانی استانداری اصفهان اضافه کرد: در بخش اول ما اعتباراتی را در حمل و نقل شهری و قطار حومه می توانیم دریافت کنیم که معادل 50 درصد کمکی است که شهرداری ها می توانند در این راستا هزینه کنند و تا کنون نزدیک به 700 میلیارد تومان برای قطار حومه جذب کرده ایم.
وی خاطر نشان کرد: با همه موارد گفته شده امسال با هماهنگی هایی که در بخش های اجرایی مانند صنعت، معدن، کشاورزی ، آب و برق وگاز، آبرسانی،خدماتی و فرهنگی ،بهداشت ودرمان صورت گرفته است، 1734 پروژه در سطح استان و در 24 شهرستان با اعتباری بالغ بر 2930 میلیارد تومان افتتاح می شود که نسبت به سال قبل که 1300 پروژه با اعتبار1880 میلیارد افتتاح شد، رشد بسیار خوبی را شاهدیم که این موضوع در سخت ترین شرایط اقتصادی محقق می شود.

 

 

 

نوشتن دیدگاه