سه شنبه 11 ارديبهشت 1403, Tuesday 30 April 2024, مصادف با 21 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25526
منتشر شده در دوشنبه, 20 فروردين 1403 11:06
تعداد دیدگاه: 0
رییس مجلس شورای اسلامی:

رئیس مجلس در پاسخ به تذکری درباره وضعیت بازار ارز و دارو، تصریح کرد: در این زمینه گزارش های نظارتی تدوین شده که در اولویت کاری نظارتی مجلس قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 20 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری عنوان کرد: در جلسه علنی 19 دی ماه 1402 در جمع بندی گزارش ماده 107 کمیسیون بهداشت در خصوص دارو عنوان کردید که 4 مرتبه گزارش نظارتی در خصوص دارو در حوزه بهداشت و درمان در صحن علنی داشته ایم و 2 ماه مهلت داده شد که وضعیت بازار دارو اصلاح شود و همچنین نظارت شدیدتری بر بازار حاکم شود.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین تاکید شد که وزارت بهداشت و درمان گزارشی در خصوص وضعیت بازار به صحن مجلس ارائه کند، سوال این است که امروز دو ماه از آن زمان گذشته چه اتفاقی رخ داده است؟ هنوز هم مردم در تهیه برخی داروها از جمله داروهای بیماران پیوندی با مشکلات جدی مواجه هستند که باید فورا رسیدگی شود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر، ضمن تائید اظهارات نماینده تذکر دهنده در خصوص برگزاری جلسه درباره وضعیت دارو، گفت: در این زمینه گزارش دیوان محاسبات به هیات رئیسه و کمیسیون بهداشت ارائه شده و معاونت نظارت نیز گزارش را جمع بندی کرده و کمیسیون بهداشت این موضوع را در دستورکار خود دارد.

رئیس مجلس افزود: در جلسات هیات رئیسه تصمیم گیری خواهد شد که روال جلسات علنی احتمالا به همان روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه بازگردد و ما در روزهای سه شنبه نظارت ستادی خواهیم داشت و موضوع دارو را اولویت کار خود قرار خواهیم داد.

قالیباف ادامه داد: در رابطه با موضوع ارز نیز که نماینده سیرجان تذکری داد، کمیسیون اقتصادی چند ماه قبل گزارشی درباره وضعیت بازار ارز به دولت ارائه کرد و روز گذشته نیز مجددا نامه ای از طرف کمیسیون به دولت ارسال شد که در این رابطه حتما باید جلساتی را با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد برگزار کنیم چون موضوع مسئله مهمی است بتوانیم آن را به صورت مشترک بین دولت و مجلس حل و فصل کنیم./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه