شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25479
منتشر شده در چهارشنبه, 23 اسفند 1402 15:00
تعداد دیدگاه: 0

پس از تشکیل پرونه قضایی برای دو پسر معاون اول قوه قضاییه به اتهام اعمال نفوذ در برخی پرونده های قضایی و با دستور محسنی اژه ای مبنی بر پیگیری دقیق و قاطعانه این پرونده؛ محمد مصدق از سمت معاون اولی قوه قضاییه استعفا کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مرکز رسانه قوه قضاییه با انتشار خبر استعفای معاون اول این قوه، اعلام کرد که محسنی اژه ای، رییس قوه قضاییه درخواست استعفای محمد مصدق را پذیرفته است.

در گزارش قوه قضاییه آمده است: پس از تشکیل پرونده‌ ناظر بر اعمال نفوذ در برخی پرونده های قضایی که دو تن از فرزندان ذکور مصدق معاون اول قوه قضاییه نیز در زمره متهمان آن هستند، رییس عدلیه بر پیگیری دقیق، قاطع و همه جانبه این پرونده تا حصول نتیجه نهایی و صدور حکم قانونی تاکید کرد و شخصِ اقای مصدق نیز در این رابطه و از ابتدای تشکیل پرونده، از رویکرد رییس عدلیه در مبارزه بدون تبعیض و اغماض با فساد تبعیت داشته است.

در همین راستا مصدق به منظور جلوگیری از ایجاد هرگونه شائبه اعمال نفوذ یا تاثیرگذاری در پرونده مطروحه و همچنین جلوگیری از سوءاستفاده معاندان و بدخواهان، استعفای خود از سمت معاون اولی قوه قضاییه را تقدیم رییس عدلیه کرد.

این گزارش می افزاید: در متن استعفا مزبور تصریح شده که این مقام مستعفی از ابتدای تشکیل پرونده اتهامی فرزندانش، با احدی از عوامل مرتبط با پرونده اعم از قضات دادسرا و دادگاه هیچگونه ارتباطی نداشته است.

مصدق در متن استعفایش ضمن تشکر از رییس قوه قضائیه تاکید کرده که همواره خود را سرباز کوچک نظام و مقام معظم رهبری «مدظله العالی» می‌داند و در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی تا پای جان ایستاده است.

این گزارش حاکی است پس از وصول استعفای مصدق از معاون اولی قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه ضمن پذیرش این درخواست نوشت: اگر چه حضور شما در این منصب، در رسیدگی به پرونده مورد اشاره مدخلیت و تاثیری نداشته و نخواهد داشت اما با توجه به درخواست حضرتعالی و نکاتی که مطرح کردید استعفای شما مورد پذیرش قرار می گیرد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه