دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24674
منتشر شده در یکشنبه, 16 مهر 1402 15:06
تعداد دیدگاه: 0
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

رئیس کمیسیون حمل و نقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نه ۵۰ میلیون که ۷۰ میلیون متر مکعب و بیشتر هم زاینده رود را زنده نمی‌کند و گزارش غلط به رئیس جمهور داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، ابوالفضل قربانی با اشاره به ۱۸ مهر به عنوان روز زاینده رود اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم در تقویم رسمی جمهوری اسلامی یک روز برای مرگ زاینده رود قرار دهند و شاید این عنوان گویا تر باشد.
وی با اشاره به روز بزرگداشت حافظ گفت: عرض می‌کنم حافظ آسوده بخواب، غزلی راجع به زاینده رود نگو. راحت باش که هیچ دغدغه‌ای برای مقایسه شیراز و اصفهان وجود ندارد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رئیس جمهور به اصفهان آمد اما بزرگ‌ترین بشارتی که داد گفت ۵۰ میلیون متر مکعب آب از دریا خواهد آمد تا زاینده رود را زنده کند. اما باید بگوییم نه ۵۰ میلیون که ۷۰ میلیون متر مکعب و بیشتر هم زاینده رود را زنده نمی‌کند و گزارش غلط به شما داده‌اند.
وی با بیان اینکه مرگ زاینده رود یعنی مرگ تمدن و تاریخ اصفهان گفت: مقداری حفاری که در شهر صورت می‌گیرد به بستری از شن و ماسه می‌رسند و این نشان می‌دهد که زاینده رود در طی قرون متمادی زنده بوده است. این زاینده رود امروز تمام شده است و چطور می‌توانیم نسبت به این تاریخ بی تفاوت باشیم.
قربانی گفت: امیدوارم وزیر نیرو که مسئولیت مستقیم در این حوزه دارد پاسخ مناسبی در آخرت و محضر خداوند متعال داشته باشد.
وی با بیان اینکه امروز اصفهانی‌ها برای تردد بین شهرهای دیگر دچار مشکل شده‌اند، گفت: حمل و نقل بین شهری امروز دومین دغدغه مردم اصفهان پس از معیشت است. بحث اتوبوس،‌ قطار و هواپیما دچار مشکل شده و هیچ کدام از اینها خدمات مناسب ندارند.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امروز یک دختر دانشجو برای رفتن به دانشگاه خود در شهر دیگر دچار معضل است و الان دانشجویان ترجیح می‌دهند که ماه‌ها بگذرد و به اصفهان نیایند چون رفت و برگشت آن‌ها دچار مشکل است.
وی ادامه داد: مردم انتظار دارند این مشکلات برطرف شود. بخش زیادی از آن به خاطر دخالت‌های بیجایی است که در مجموعه‌ها صورت می‌گیرد.
قربانی اظهار کرد: جمعه هفته گذشته در جلسه با نمایندگان در حضور مدیرکل فرودگاه، راه آهن و راهداری بودیم، بحث مفصلی در این زمینه انجام و قرار شد پیگیری‌هایی انجام شود. انتظار می‌رود استانداری و رسانه‌ها به صورت جدی‌تر به این مسئله ورود کنند.
وی تصریح کرد: زمانی حمل و نقل اصفهان بهترین جایگاه را داشته است. اصفهان چه در حوزه راه آهن، هواپیما و اتوبوس‌ به استان‌های مجاور هم سرویس دهی می‌کند بنابراین خواهش ما پیگیری این مشکلات است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بازدید از ایستگاه خط دو قطار شهری در میدان امام علی (ع) گفت: عملکرد مهندسان کشور را تحسین می‌کنم. ۳۲ متر زیر میدان امام علی (ع) حفاری صورت گرفته و زیر ستون‌هایی که برای میدان زده شده بود اکنون با یک فناوری پیچیده و سخت ستون‌های جدید زده شده است.
وی ادامه داد: زمانی پیمانکاران ساخت یک پل هم در کشور خارجی بودند اما اکنون پروژه‌های بسیار حساس و سنگین توسط مهندسان ایرانی انجام می‌شود که قابل تحسین است.
قربانی تأکید کرد: مدیریت شهری مصمم است تا راه اندازی قطار شهری را سرعت ببخشد. این پروژه ملی است و حمایت دولت و بودجه‌های ملی را می‌طلبد. استفاده آن نیز سودی برای کل کشور دارد. انتظار است شخص استاندار در این خصوص حضور فعال‌تری داشته باشد.
وی با اشاره به اتقاق دیدار سپاه و الاتحاد عربستان گفت: باشگاه سپاهان نشان داد نسبت به ارزش‌ها اهتمام لازم را دارد اما درخواست من این است که زیر بار درخواست‌های نابجا و آن چیزی که مخالف با باورها و آرمان‌های ماست نروند. اگر قرار است بازی تکرار شود یا با همین شرایط باید باشد یا با حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های ما صورت گیرد./انتهای پیام

شورای اسلامی شهر اصفهان

نوشتن دیدگاه