دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24612
منتشر شده در پنج شنبه, 06 مهر 1402 13:24
تعداد دیدگاه: 0
معاون اول رئیس جمهور:

معاون اول رئیس جمهور در جریان بازدید از هشتمین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما ۱۴۰۲) در مصلای امام خمینی(ره) تهران دستاوردهای شرکت های ایرانی در زمینه تولید دارو را قابل تحسین خواند و از حمایت های دولت برای کاهش کمبودهای دارویی در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور پیش از ظهر امروز(پنجشنبه) با حضور در مصلای امام خمینی(ره) تهران، با همراهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بخش های مختلف این نمایشگاه که با مشارکت گسترده شرکت‌های داروسازی داخلی و خارجی، انجمن‌ها و سندیکاها برگزار شده است، بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین تحولات صنعت داروسازی و دستاوردها و نوآوری های دارویی قرار گرفت.

معاون اول رئیس جمهور همچنین در جریان این بازدید، با غرفه داران و نمایندگان شرکت های دارویی گفتگو کرد و از مهمترین دغدغه ها و نیازهای آنان مطلع شد. وی در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگاران دستاوردهای شرکت های ایرانی در زمینه تولید دارو را قابل تحسین خواند و از حمایت های دولت برای کاهش کمبودهای دارویی در کشور خبر داد.

وی با تاکید بر اهمیت عدم وابستگی کشور به خارج در زمینه تامین دارو خاطرنشان ساخت: هم اکنون زیرساخت های لازم برای توسعه صنعت دارو و همچنین دانش فنی کافی برای رقابت در عرصه های بین المللی موجود است و با هم افزایی فعالیت ها و رفع برخی از چالش ها می توان جهش قابل توجه ای در این صنعت راهبردی ایجاد کرد.

مخبر تلاش برای کاهش قیمت تمام شده و کنترل قیمت در بازار را یک موضوع اساسی خواند و از شرکت های دارویی خواست با افزایش بهره‌وری و ارتقا تکنولوژی علاوه بر تامین داروهای حیاتی به کنترل هزینه ها برای بیماران نیز توجه داشته باشند./انتهای پیام

ایرنا

نوشتن دیدگاه