جمعه 21 ارديبهشت 1403, Friday 10 May 2024, مصادف با 2 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22167
منتشر شده در چهارشنبه, 16 شهریور 1401 15:21
تعداد دیدگاه: 0
رييس كل دادگستري استان اصفهان:

آيين تكريم و معارفه رييس شوراهاي حل اختلاف استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حجت‌الاسلام و المسلمین اسداله جعفری رییس کل دادگستری استان در اين نشست به اقدام ويژه حضرت امام خميني (ره) در راستاي نظام سازي، اشاره و بيان داشت: يكي از اقدامات ويژه حضرت امام خميني (ره) در بدو پيروزي انقلاب، نظام‌سازي بود. بدين معني كه ايشان با طراحي نهادها، سازمان‌ها و كميته ها و موسسات، به سامان‌دهي مسائل و امورات كشور مبادرت ورزيدند.

وي افزود: اين نظام سازي، تا سال‌ها بعد در تمامي سازمان‌ها و قواي سه گانه كشور ادامه پيدا كرد و يكي از مصداق‌هاي آن تاسيس شوراهاي حل اختلاف در قوه قضاييه بود.

عالي‌ترين مقام قضايي استان با تشريح اهميت جايگاه شوراهاي حل اختلاف، بيان داشت: هدف از تشكيل شوراهاي حل اختلاف، استفاده از ظرفيت‌هاي موجود در جامعه در تمام سطوح در جهت برقراري صلح و سازش و جلوگيري از تشكيل پرونده‌هاي قضايي است و همچنان اين هدف از اصلي‌ترين اهداف شوراهاي حل اختلاف به شمار مي آيد.

جعفري آمار صلح و سازش در استان را 42 درصد اعلام و تصريح كرد: آمار صلح و سازش در شوراهاي حل اختلاف استان 42 درصد و بالاتر از ميانگين كشوري است اما انتظار مي رود با استفاده از همه ظرفيت‌هاي موجود و با توجه به فرهنگ مهرورزي و اخلاق‌مداري مردم اين استان با تلاش بيشتر اين آمار افزايش يابد.

ايشان داشتن نيت خدايي در هر كاري را رمز موفقيت آن كار دانست و خاطر نشان ساخت: اگر مسئولان شورا با نيت خدايي و نه با هدف افزايش آمار كه در جهت رضاي پروردگار فعاليت نمايند اتفاقات بسيار بهتري در مجموعه شوراها به وقوع مي پيوندد.

رييس كل دادگستري استان در پايان با تشكر از همه كاركنان شوراهاي حل اختلاف استان كه در حال خدمت‌رساني به مردم هستند، آرزوي توفيق و سعادت نمود.

گفتني است در اين نشست از تلاش‌هاي سيدمحمد موسويان تقدير و حميد بهراميان به عنوان معاون توسعه حل اختلاف دادگستري كل استان اصفهان معرفي شد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه