چهارشنبه 29 فروردين 1403, Wednesday 17 April 2024, مصادف با 8 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 20054
منتشر شده در دوشنبه, 25 مرداد 1400 17:50
تعداد دیدگاه: 0
اصفهان تشنه است؛

عباس رضایی ، استاندار فرهیخته اصفهان این روزها در حال تهیه گزارش عملکرد خود برای قرائت در مراسم تودیع از مسئولیت سخت و سنگین استانداری اصفهان که بی شک چندین سر و گردن از توان وی فزون بود، است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، بد نیست ایشان به این نکته نیز توجه ویژه ای داشته باشد و آن را نیز لابلای سطور این گزارش خواندنی خود بگنجاند که از ابتدای حضورش در استان اصفهان موضوع آب و تامین منابع پایدار آبی را یکی از برنامه های جدی خود بیان نمود و الان که دیگر روزهای پایانی را طی می کند، نه تنها قطره ای به منابع قبلی اضافه نشد، که پروژه بهشت آباد نیز اگر نگوییم کاملا منتفی که باید بگوییم به نوعی معلق شد، وضعیت تونل کوهرنگ سه و گلاب نامشخص است و از آن بدتر، این که اسحق جهانگیری، معاون اول پیشین رئیس جمهور در طرحی خواستار برداشت و انتقال بخشی از خروجی آب رودخانه های ماربر(بخش جنوب استان در سمیرم) برای استان کرمان بود که اگر هوشیاری رسانه ها نبود، این طرح که البته هنوز کاملا هم منتفی نشده است، در سکوت این استاندار فرهیخته اجرایی می شد.

اما مهمتر از آن این که یکی از طرح هایی که این استاندار فرهیخته ، بر اجرای هرچه سریعتر آن اصرار می ورزید، طرح سامانه دوم آبرسانی برای تامین آب شرب اصفهان بود.

طرحی که قرار بود بخشی از بار آب آشامیدنی 4 میلیون و 200 هزار نفر از مردم استان اصفهان را آن هم از منابع درون استانی (چادگان)بر دوش بگیرد.

علی ایحال این مهم به معاون عمرانی ایشان سپرده شد و روزهای گوناگون تقویم شاهد وعده هایی است که این مدیر استانی برای افتتاح این طرح بیان نمود و آخرین وعده وی نیز ابتدای تیر ماه سال جاری بود.

جالب این جاست که غلامی بر لزوم راه اندازی این طرح به دلیل ورود به فصل گرما و عدم امکان تامین آب شرب مردم اصفهان با تنها یک سامانه آبرسان اذعان داشت، اما چشم اصفهانی ها مانند بسیاری از وعده ها نه تنها به این قول روشن نشد که در اقدامی مشابه آنچه بارها اتفاق افتاده بود، روزهای میانی مرداد ماه را زمان راه اندازی این پروژه بیان نمودند که آن نیز عملی نشد و به نظر می رسد معاون عمرانی استانداری این روزها آنقدر که به فکر راه اندازی پروژه های بر زمین مانده استان باشد، به فکر فرار از اتهاماتی است که برای وی و چند نفر از همکاران او در مسئولیت قبلی  در دادسرای عمومی و انقلاب اصفهان گشوده شده است.

اما نکته مهم دیگر این که وقتی رئیس قوه قضائیه در سطح کلان و رئیس دادگستری استان اصفهان و دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در سطح استان بر لزوم پیگیری ترک فعل مدیران تاکید دارند، باید دید مسعود میرمحمد صادقی، در زمان مسئولیت خود به عنوان مدیرعمل آب منطقه ای این استان و حسن ساسانی به عنوان مدیر عامل فعلی این شرکت تا چه میزان بر اساس چشم انداز 1404 حرکت کرده و اگر کم کاری در تامین منابع آبی پایدار و تامین منابع درون استانی آب برای سامانه دوم آبرسانی آب شرب اصفهان بزرگ مشهود است، چه اقدام قضایی برای این ترک فعل صورت گرفته است؟

این روزها اصفهانی ها به ویژه آن هایی که در ساختمان های بلند مرتبه سکونت دارند ، چوب اهمال و کم کاری مدیرانی را می خورند که سالیان سال بالشت نرم زیر سرشان بود و چیزی تحت عنوان تعقیب قضایی در اثر ترک فعل در مخیله اشان هم نمی گنجید، لذا حالا که باب این حرکت پسندیده در مدیریت جدید کشور گشوده شده است، اصفهانی هایی که این روزها روزهای سخت بی آبی را سپری می کنند، سخت مشتاق هستند تا ببینند آقای استاندار، معاونین ایشان، برخی از مدیران و روسای شرکت های مختلف خدماتی چه توجیهی برای طرح های بر زمین مانده دارند و چه گزارشی را در روز تودیع خود که به لطف خدا خیلی هم دور نیست خواهند داشت؟

هر چند که البته این روزها کم هم شاهد افتتاح پروژه های عمرانی نیمه کاره از جمله مرکز همایش های بین المللی، نمایشگاه بین المللی و ... توسط استاندار فرهیخته و یا حتی مقام های بالاتر با الفاظی مانند "علی برکت الله" نبوده ایم.

 

به قلم رضا صالحی پژوه

 

نوشتن دیدگاه