شنبه 29 ارديبهشت 1403, Saturday 18 May 2024, مصادف با 10 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 16966
منتشر شده در سه شنبه, 21 بهمن 1399 15:02
تعداد دیدگاه: 0

واکسیناسیون علیه ویروس کرونا روز سه شنبه همزمان با سراسر کشور در بیمارستان عیسی بن مریم ( ع) اصفهان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، واکسیناسیون علیه کرونا در برخی از استان ها از جمله اصفهان روز سه شنبه با فرمان رییس جمهوری آغاز شد.

به گفته سعید نمکی وزیر بهداشت نخستین گروه اولویت دار برای واکسیناسیون، کادر درمانی فعال در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها هستند.

واکسیناسیون علیه کرونا امروز در اصفهان با تزریق واکسن اسپوتنیک روسی در بیمارستان عیسی بن مریم(ع) که یکی از بیمارستان های مرجع مقابله با کروناست، آغاز شد.

رامین قاسمی فوق تخصص آسم و آلرژی نخستین دریافت کننده واکسن کووید ۱۹ در استان اصفهان بود.

مسوول بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: این واکسن در مرحله نخست به کادر درمان بخش مراقبت های ویژه بیمارستان عیسی بن مریم تزریق شد. رضا فدایی با بیان اینکه تزریق این واکسن داوطلبانه است، افزود: این واکسن ۲ مرحله ای است و مرحله دوم آن به فاصله سه تا چهار هفته بعد انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه واکسن کرونا ابتدا به کادر درمان مراقبت های ویژه بیمارستان های مرجع کرونا تزریق می شود، اظهار داشت: به مرور زمان میزان سهمیه تخصیص یافته برای واکسیناسیون افزایش می یابد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز با بیان اینکه در زمان حاضر سهم محدودی از واکسن کرونا در اختیار استان قرار گرفت، گفت: این سهمیه هفته به هفته افزایش می یابد و به سایر کادر درمان بخش مراقبت های ویژه نیز تزریق می شود. آرش نجیمی اضافه کرد: در مراحل بعد سایر کادر درمان و سالمندان در اولویت تزریق واکسن هستند.

در زمان حاضر حدود ۴۵۰ نفر دارای علایم کرونا در بیمارستان های استان اصفهان بستری هستند که حدود ۷۰ نفر آنها در بخش مراقبت های ویژه ICU تحت درمان قرار دارند.

 

ایرنا

نوشتن دیدگاه