دوشنبه 31 ارديبهشت 1403, Monday 20 May 2024, مصادف با 12 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 14342
منتشر شده در دوشنبه, 17 شهریور 1399 09:26
تعداد دیدگاه: 0
دولت-منتظر-انتخابات-آمریکا-نباشد-با-برجام،-فرصت‌ها-را-سوزاندند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان اینکه منتظر نتیجه برجام ماندن، بسیاری از فرصت‌ها را سوزاند،...

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان اینکه منتظر نتیجه برجام ماندن، بسیاری از فرصت‌ها را سوزاند، گفت: اینکه بخواهیم چشم به نتیجه انتخابات آمریکا داشته باشیم، ساده‌اندیشی است.

لاله افتخاری، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون منوط نکردن مسائل اقتصادی کشور به تحولات خارجی و انتخابات یک کشور اظهار داشت: نمی‌توان گفت این نگرش اصلاً رعایت نشد اما می‌توان گفت یک حداقلی که باید در نظر گرفت رعایت شد. چند سال اول که صرفاً به برجام پیوند خورد و هرچه دیگران و حتی مقام معظم رهبری تاکید کردند که این خاصیت و فایده‌ای ندارد و دیدیم که چند سال همه چیز حتی آب خوردن مردم هم به برجام گره خورد و اثرش هم دیده شد.

وی عنوان کرد: بعد از آن هم تا حدود زیادی وضع همین بود و در نتیجه دیدیم که چندان روی ظرفیت‌های داخلی برنامه ریزی نشد و به همین دلیل خیلی فرصت‌ها از دست رفت، بسیاری از ازدواج‌ها صورت نگرفت زیرا خیلی از اشتغال‌ها از هم پاشیده بود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کارخانجات به تعطیلی کشانده شدند در حالی که می توانستند به جای اینکه بروند در سایه بنشینند و منتظر نتیجه برجام بمانند عزم و همت خود را بگذارند برای اینکه همه ظرفیت‌های داخل کشور از کشاورزی گرفته تا دامپروی، زنبورداری و صنایع تک، خود را به نمایش بگذارند و در این صورت تاکنون خیلی موفق بودند.

افتخاری تصریح کرد: می‌توانستند ۷ سال کشور را به طرفی ببرند که کاملاً شعارهای هر سال محقق شود و شاهد این باشیم که بسیار مقتدرتر و بهتر از گذشته عمل کنیم اما متاسفانه دولت و مجلس در این مورد جدی نبودند و حالا باید این موضوعات را جبران کنند. البته جبرانش هم سخت است و به این راحتی جبران نخواهد شد زیرا هزینه های زیادی روی دست مردم گذاشته است و اعتماد را هم تا حدودی نسبت به مسئولین در میان مردم دور کرده است.

وی در رابطه با امید برخی از داخلی‌ها به روی کار آمدن «جو بایدن» در انتخابات آمریکا و تاثیر آن در اقتصاد کشور افزود: آن کسی که به قرآن و وعده‌های دین باور نداشته باشد و واقعاً آیات قرآن را درک نکرده باشد، می‌تواند تاثیر انتخابات آمریکا بر اقتصاد کشور را باور کند و خیلی ساده‌اندیش باشد، در حالی که اینها همه یکی هستند و هیچگاه سیاست آنها تغییر نخواهد کرد بلکه فقط حزب‌شان تغییر می کند و سیاست هایشان عوض نخواهد شد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: مگر روسای جمهور قبلی سیاست‌شان خیلی تغییر کرد؟ مگر آن یکی‌ها که آمدند دوست ایران شدند؟ تحریم ها و تهدیدها را برداشتند؟ عذرخواهی کردند و بدهی‌های ما را برگداندند؟ ما از پیش از انقلاب تاکنون می بینیم آثار آنها چه هست. تا این حکومت هست «الف» برود و «ب» بیاید هیچ فرقی نخواهد کرد و کلاً همان خواهد بود اما اگر آیات قرآن را درست درک کنیم، بخوانیم و با امروز تطبیق دهیم می بینیم که قرآن می فرماید اینها به کمتر از اینکه در دین و روش‌شان وارد شوید رضایت نخواهند داد.

افتخاری اضافه کرد: اینها می‌خواهند انقلاب اسلامی نباشد و یا انقلابی باشد که پوسته ای بدون محتوا داشته باشد. اگر چنین انقلابی داشته باشیم فرقی ندارد ترامپ برود و دیگری بیاید، اما اگر انقلاب اسلامی با همان شاخص های که مردم به پای آن خون دادند، قیام کردند و به پیروزی رسید و تا امروز دوام پیدا کرد باشد فرقی نمی کند و همین خواهد بود.

وی بیان کرد: مسئولان ما اگر فکر کنند در انتخاب جو بایدن، گشایشی برای ایران است یا خودشان را به غفلت زدند یا واقعاً ساده اندیش هستند و باید به حالشان تاسف بخوریم. واقعاً دولت باید شبیه به راننده هایی که اول راه ممکن است به دلیل سرعت کم فرصتشان را از دست بدهند اما بعداً گاز می دهند و جبران می‌کنند عمل کند. البته گاهی گاز دادن منجر به تصادف می شود اما بهتر است دولت سرعت خود را بیشتر کند و به فرمایشات مقام معظم رهبری، دیدگاه کارشناسان و ظرفیت داخلی توجه کند تا بتواند بخشی از فرصت سوزی های این چند سال را جبران کند.

نوشتن دیدگاه