شنبه 29 ارديبهشت 1403, Saturday 18 May 2024, مصادف با 10 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2246
منتشر شده در سه شنبه, 31 شهریور 1394 21:59
تعداد دیدگاه: 0
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان:

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: خانواده شهدا باید شهادت فرزند خود را یک عطیه الهی بدانند و به خود افتخار کنند و شاکر درگاه الهی باشند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز و به نقل از دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد در دیدار خانواده شهدای افغانستانی مدافع حرم...

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: خانواده شهدا باید شهادت فرزند خود را یک عطیه الهی بدانند و به خود افتخار کنند و شاکر درگاه الهی باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز و به نقل از دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد در دیدار خانواده شهدای افغانستانی مدافع حرم با بیان اینکه عزت و سربلندی امروز جامعه، مدیون ایثارگری شهدا است، خون شهدا را عامل سربلندی ایران و اسلام دانست و گفت: شهادت سعادت است، ولی کسانی که در سوریه شهید می‌شوند، مدال مدافع حرم را بر سینه خود دارند.
وی به شجاعت و قدرت افغانستانی‌ها در جنگ اشاره و اظهار داشت: خانواده شهدا باید شهادت فرزند خود را یک عطیه الهی بدانند و به خود افتخار کنند و شاکر درگاه الهی باشند که فرزند یا همسرشان در راه عزت اسلام به شهادت رسیده و ثمرات وجودی او نسل‌های آینده را نیز متنعم می‌کند.
امام جمعه اصفهان نتایج حاصله از مذاکرات را نیز ماحصل ایثارگری شهدا دانست و بیان کرد: این عزتی که ایران در کل منطقه و بلکه دنیا پیدا کرده که وزیر امور خارجه آمریکا برای مذاکره با وزیر امور خارجه ایران چند روز وقت می‌گذارد، ما‌حصل ایثارگری‌های شهدا است.
وی تصریح کرد: شیعیان به تبعیت از امام حسین (ع) عزت را در مرگِ خوب می‌دانند، بنابراین برای سربلندی جمهوری اسلامی ایران و اسلام در جهان جان خود را نیز تقدیم می‌کنند.
آیت‌الله طباطبائی‌نژاد گفت: مردم غیور کشور افغانستان در بد‌ترین شرایط در راه حفظ کشورشان جان‌فشانی کرده و با کمترین امکانات در برابر تجاوز استکبار ایستادند و امروز نیز در حمایت از مردم مظلوم سوریه نقش بسزایی ایفا کردند.
امام جمعه اصفهان با اشاره به روایات ائمه معصومین (ع) حمایت از مظلوم را وظیفه شرعی ما دانست و اظهار داشت: ما در هر کجای دنیا که عده‌ای مورد ظلم قرار گیرند، از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

نوشتن دیدگاه