جمعه 21 ارديبهشت 1403, Friday 10 May 2024, مصادف با 2 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 6207
منتشر شده در دوشنبه, 16 ارديبهشت 1398 15:42
تعداد دیدگاه: 0
مدیرفن آوری اطلاعات و شبکه دولت الکترونیک استانداری اصفهان:
هرکسی برای دولت الکترونیک برنامه دارد ، طرح خود را ارایه کند

مدیر فن آوری اطلاعات و شبکه دولت الکترونیک استانداری اصفهان ورود بخش خصوصی به حوزه دولت الکترونیک مخصوصا شهر الکترونیک را ضروری و حیاتی خواند و از آن هایی که در این زمینه طرح و برنامه مدون دارند خواست برنامه های خود را ارایه کنند.

محسن مهربانی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی همراز گفت: با توجه به این که در برنامه ششم توسعه توجه خاصی به موضوع دولت الکترونیک شده و 42 مورد از بندهای این برنامه مستقیم و غیر مستقیم به خدمات این نوع از دولت می پردازد، خاطرنشان کرد: باید بگوئیم که از نظر قانون هیچ محدودیتی نداریم و برای تحقق دولت الکترونیک باید زیر پای بخش خصوصی فرش قرمز پهن کنیم.

وی با تاکید بر این که هرچقدر برنامه های توسعه ای به صورت جدی تر اجرا شود، ضریب ارایه خدمات در کشور بالا تر می رود، اظهار کرد: در آسیب شناسی های صورت گرفته محرز شده که مشکل ما نبود قوانین نیست، بلکه مشکل در شیوه اجرای قانون است.
مهربانی ادامه داد: دولت الکترونیک دولتی نیست که تنها یک اسم باشد، بلکه باید در اجرای آن یک هدف خاص دنبال شود و در ایران نیز دولت الکترونیک برای توسعه خدمات به شهروندان مورد استفاده قرار می گیرد.
مدیر فن آوری اطلاعات و شبکه دولت الکترونیک استانداری اصفهان تصریح کرد: در برنامه دولت الکترونیک بالاترین سهم دولت یک سوم است و پیش بینی می شود که زیر ساخت های حیاتی در اختیار دولت و ارایه خدمات در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.
مهربانی افزود: برای این که این موضوع در استان اصفهان به خوبی اجرایی شود، 5 کمیته به نام های زیر ساخت، امنیت اطلاعات ، خدمات الکترونیکی، شهر هوشمند و ارزیابی پیش بینی شده که محور این 5 کمیته بخش خصوصی است و صاحبان ایده می توانند در این کمیته ها حضور فعال داشته باشند.
وی ادامه داد: باید هر کمیته برنامه های خود را تا 3 سال آینده ارایه و برای اجرای این برنامه ها نقشه راه داشته باشند.
مهربانی خاطر نشان ساخت: افزایش شفافیت و رونق کسب و کار از این راه عبور می کند و دستگاه های اجرایی موظف هستند سیستم داده های باز را اجرایی کنند تا اطلاعات حبس شده در بدنه دستگاه های اجرایی آزاد شود و در خلال این آزادی اطلاعات، کسب و کارهای جدید تعریف شود.
مدیر فن آوری اطلاعات و شبکه دولت الکترونیک استانداری اصفهان اضافه کرد: شهرداری ها می توانند نقش بسیار موثری در این زمینه داشته باشند و تلفیق بخش خصوصی و شهرداری ها در این راستا نوید بخش مجموعه ای از خدمات رضایت بخش شهری به شهروندان خواهد بود.
این مدیر استانداری اصفهان در ادامه به موانع پیش روی تحقق دولت الکترونیک نیز پرداخت و گفت: متاسفانه ما هنوز یک ساختار تثبیت شده و مشخص در این زمینه نداریم و موضوع کلا موضوع نو و بدیعی است که این امر باعث شده تا هنوز در مرحله آزمون و خطا باشیم.
مهربانی اظهار کرد: سیستم آزمون و خطا باعث می شود تا یک ساختاری را تعریف کنیم که خودمان هم ندانیم در آینده چه اتفاقی می افتد، اما وقتی بخش خصوصی با برنامه و هدف وارد شد و در کمیته های 5 گانه عضو شد، می تواند با ارایه برنامه هدفمند و یکپارچه به موضوعات مختلف نگاه کند که این امر هزینه های آزمون و خطا را نیز کاهش می دهد.
بنا بر این گزارش، به نظر می رسد مدیریت جدید استان اصفهان نگاه ویژه ای به مسئله دولت الکترونیک دارد، چرا که اکنون سه سال است که دستور راه اندازی کارگروه دولت الکترونیک صادر شده وپیشرفت چندانی در این زمینه نداشته، اما از زمان انتصاب استاندار جدید اصفهان، هر 15 روز یکبار جلسات مربوط به این کارگروه با حضور استاندار یا یکی از معاونین وی برگزار می شود.

نوشتن دیدگاه