يكشنبه 27 خرداد 1403, Sunday 16 June 2024, مصادف با 9 ذی‌الحجه 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3797
منتشر شده در دوشنبه, 23 اسفند 1395 09:27
تعداد دیدگاه: 0
رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان:

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان گفت: با توجه به پیش‌بینی تشکیل شورای پیشگیری از وقوع تخلفات و جرایم انتخاباتی در شهرستان‌ها و بخش‌های استان‌ها در قانون، این شورا در شهرستان‌ها و بخش‌های استان اصفهان تشکیل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان اصفهان، احمد خسروی‌وفا در نخستین جلسه شورای پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی اظهار داشت: قانون‌گذار در قانون انتخابات شوراها و ریاست جمهوری، تشکیل شورای پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی در شهرستان‌ها و بخش‌های استان‌ها را پیش‌بینی کرده است.

وی افزود: بر همین اساس شورای پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی در شهرستان‌ها و بخش‌های استان اصفهان تشکیل خواهد شد.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان نتایج پیشگیرانه جلسات این شورا در دوره‌های قبلی انتخابات را بسیار مؤثر دانست و گفت: با برنامه‌ریزی، هماهنگی و تعامل همه دستگاه‌های استان در تمامی دوره‌های انتخابات تا کنون شاهد برگزاری بهترین و سالم‌ترین انتخابات بوده‌ایم.

خسروی‌وفا در ادامه اذعان کرد: تدابیر و تمهیدات لازم و قانونی برای انتخابات پیش رو نیز اندیشیده شده است.

وی با اشاره به مهم‌ترین بندهای دستورالعمل شرح وظایف ستادهای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی مطرح کرد: پایش و رصد مداوم و مستمر اقدامات و فعالیت‌های انتخاباتی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه با هدف پیشگیری از جرایم احتمالی، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و نهادهای عضو ستاد، تبیین و تعیین برنامه‌های پیشگیرانه و نحوه اجرای آن برای پیشگیری از جرایم احتمالی از جمله مهم‌ترین بندهای این دستورالعمل است.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان همچنین هماهنگی و تعامل با هیأت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات و سایر نهادهای مسؤول، ارشاد و راهبری ستادهای انتخابات و توصیه و ارشاد و انذار تشکل‌ها، احزاب، گروه‌ها و ستادهای تبلیغاتی و اشخاص را از دیگر بندهای این دستورالعمل اعلام کرد.

خسروی‌وفا همچنین با یادآوری شایع‌ترین جرایم انتخاباتی، مراقبت برای جلوگیری و پیشگیری از وقوع آن‌ها را به عنوان محور اصلی این جلسه بیان کرد و ادامه داد: مهم‌ترین شاخص‌های یک انتخابات خوب رعایت اخلاق انتخاباتی، قانون‌گرایی، حفظ سلامت، امنیت و آرامش انتخابات و مشارکت حداکثری مردم است.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان در پایان تحقق منشور اخلاق انتخاباتی تهیه شده توسط دادگستری استان را نیز در دستور کار قرار داد.

نوشتن دیدگاه