يكشنبه 27 خرداد 1403, Sunday 16 June 2024, مصادف با 9 ذی‌الحجه 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3796
منتشر شده در دوشنبه, 23 اسفند 1395 01:16
تعداد دیدگاه: 0
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خبرداد:
شهردار اصفهان برای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری پا به رکاب شد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بر لزوم ارایه خدمات مفید و متوازن به شهروندان اصفهان تاکید کرد و گفت: در شورای چهارم اقدامات مناسبی برای برقراری عدالت اجتماعی صورت گرفت.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، رضا امینی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: سال 82 بودجه محرومیت زدایی شهر تنها 2 میلیارد تومان بود، اما در بودجه سال 95 شهرداری اصفهان، این مبلغ بیشتر از 80 میلیارد تومان درنظر گرفته شد که توانست زمینه ساز اقدامات موثری در زمینه محرومیت زدایی شود.
وی اظهار کرد: شورای چهارم با ورود جدی به موضوع حفظ محیط زیست و آلودگی هوا، به تشخیص سهم مولدین آلودگی در هوای این کلانشهر پرداخت و با کمک دستگاه های متولی توانستیم 10 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در سال 95 در اصفهان احداث و در سال آینده نیز حدود 10 ایستگاه پیش بینی کرده ایم که این 20 دستگاه می تواند در پایش منابع آلاینده هوا نقش بسزایی داشته باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان ساخت: یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در آلودگی هوا استفاده شهروندان از خودروهای تک سرنشین می باشد که در این زمینه شورای شهر اصفهان به دور از شعارزدگی، در راستای کاهش میل سفرهای شهری با خودرو شخصی به صورت تک سرنشین اقدامات مفیدی انجام داد.
امینی افزود: مدیریت شهری اصفهان با تمام کمبودها و تنگناهای مالی که در این دوسال اخیر داشت، تلاش کرد تا عمر مفید ناوگان حمل و نقل عمومی را کاهش دهد ، به طوری که به تازگی تعداد 500 دستگاه اتوبوس برای این کلانشهر خریداری شده است.
وی با تاکید بر اینکه نمی توان بدون داشتن زیرساخت مناسب، از مردم توقع استفاده از حمل و نقل عمومی داشت، خاطرنشان ساخت: اصفهان پتانسیل بالایی برای مشارکت مردم در طرح های ویژه شهری دارد که باید برای استفاده از این پتانسیل فرهنگسازی کرد و این فرهنگسازی با ارایه خدمت صادقانه و به دور از سیاسی کاری امکان پذیر است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به این که در شهرهای پیشرفته دنیا این روزها به خوبی از مشارکت مردم در کاهش آلودگی هوا استفاده می کنند، ادامه داد: مردم اصفهان همواره مردمی ولایی، انقلابی، فرهنگ دوست و متمدن بوده که وقتی با مشکلات مواجه شده اند، سعی کرده اند آن را با همفکری و همدلی رفع نمایند و امروز نیز در زمینه آلودگی هوا می توان با توسعه زیرساخت های حمل و نقل عمومی آن ها را به استفاده از این صنعت حمل و نقلی راغب کرد.
امینی با تشریح این که مدیریت شهری سابق بیشتر به سفت کاری بنای ساختمان شهری پرداخت، اضافه کرد: یک بنا یا ساختمان تا زمان مشخصی می تواند در مرحله سفت کاری باقی بماند و بعد از آن باید برای سکونت آماده شود و مدیریت شهری جدید به منزله ظریف کاری بنایی بود که سال ها در حال سفت کاری بود، اما آماده سکونت نبود و این در حالی است که مدیریت جدید شهری سفت کاری وظریف کاری را به طور همزمان در دستور کار قرار داد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: طی دو سال گذشته غیر از ابرپروژه های زیادی که به شهر اضافه شد، 44 خیابان، 37 مورد پیاده رو سازی، 8 پروژه فرهنگی ورزشی، 8 پروژه فضای سبز، پل ها و تقاطع های غیرهمسطح و ... در شهر احداث شد و این به غیر از ایجاد فضای نرم افزاری است که توانسته آرامش و نشاط قابل لمسی را به شهروندان هدیه کند.
امینی همچنین با تاکید بر این که نباید با وعده های متعدد مردم را سردرگم کرد و باید با مردم صادقانه سخن گفت، افزود: 11 کیلومتر ازخط یک مترو اصفهان راه اندازی شده، اما برای راه اندازی مابقی خط یک از میدان تختی تا میدان آزادی چندماه زمان لازم است و به نظر می رسد تکمیل خط یک که 22 کیلومتر و نیم و از شهرک قدس تا ترمینال صفه می باشد، حدود 8 ماه دیگر زمان لازم باشد.
امینی گفت: خطوط دو و سه متروی اصفهان نیز به صورت همزمان اجرا می شود و اکنون خط دو آغاز و آزاد سازی های ایستگاه های این خط نیز تاحدودی انجام شده است.
امینی تصریح کرد: اصفهان در حال حاضر به یک پارکینگ بزرگ تبدیل شده و باید برای رفع این معضل به طور جدی فکرکنیم و به نظر می رسد استفاده از دوچرخه می تواند در کاهش بارترافیکی شهر موثر باشد.
وی با اشاره به این که برخی از اعضای شورای اسلامی شهر نیز از دوچرخه برای تردد استفاده می کنند، بیان کرد: متاسفانه بی توجهی به زیرساخت دوچرخه سواری در شهر اصفهان در سال های اخیر، باعث شده تا استقبال زیادی از این وسیله ورزشی و مفید در شهر به عمل نیاید.
امینی افزود: شهردار اصفهان با استفاده از دوچرخه برای تردد در شهر توانست فرهنگ مناسبی را در اصفهان که روزی شهر دوچرخه ها بود ایجاد نماید و امیدواریم اقداماتی که در این دوره از مدیریت شهری برای استفاده بهتر از دوچرخه صورت گرفت، استقبال چشمگیر شهروندان از این وسیله حرکتی را رقم بزند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین با تاکید بر لزوم اجرای مفاد اقتصاد مقاومتی در بدنه شهرداری ها، اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی چیزی نیست که یک ساله و دوساله نتایج خود را نشان دهد، اما می تواند موتور محرکه یک کشور به سمت توسعه باشد و روحیه خودباوری را در شهروندان بارور سازد.
امینی همچنین به شفاف سازی مالی در مدیریت شهری اصفهان اشاره و گفت: در حال حاضر از حقوق شهردار، اعضای شورای شهر و معاونین ایشان گرفته تا ارقامی که برای صدور پروانه و عوارض و ... دریافت می گردد حساب شده و با برنامه ریزی است و نقش موثری در کاهش فساد در شهرداری اصفهان ایفا کرده است.
وی با ابراز خرسندی از این که وضعیت تکریم ارباب رجوع در شهرداری اصفهان متحول شده است، ادامه داد: این موضوع یکی از بهترین رویکردهای مدیریت شهری در دوره چهارم شورای شهر به ویژه سال های پایانی این شورا بود که توانست رضایت نسبی مردم را به دنبال داشته باشد.
امینی همچنین این نشست خبری را آخرین نشست خبری رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان پیش از برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا در 29 اردیبهشت ماه سال آینده خواند و افزود: این اقدام به منظور جلوگیری از شائبه تبلیغاتی بودن نشست های مطبوعاتی گرفته شد، چرا که برای انتخابات سالم باید رقابت سالم داشت و یکی از ارکان رقابت سالم نیز ورود به فضای مساوی تبلیغی برای همه افرادی است که می خواهند در انتخابات شرکت کنند.

نوشتن دیدگاه