يكشنبه 27 خرداد 1403, Sunday 16 June 2024, مصادف با 9 ذی‌الحجه 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3793
منتشر شده در سه شنبه, 17 اسفند 1395 10:56
تعداد دیدگاه: 0
شهردار اصفهان در پاسخ به همراز:

شهردار اصفهان با انتقاد از این که چرا باید به گونه ای عمل شود که مردم به جای 2 هزار جاذبه گردشگری اصفهان، تنها 8 اثر را بشناسند، از مطبوعات و رسانه ها خواست تا در معرفی جاذبه های گردشگری اصفهان تلاش کنند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مهدی جمالی نژاد در نشست خبری پایان سال با اصحاب رسانه و مطبوعات و در پاسخ به سئوال همراز نیوز مبنی بر این که وضعیت خدمات دهی به گردشگران در بافت تاریخی شهر اصفهان نیازمند تحول است، گفت: تمام تلاش شهرداری این است که طرح ها و پروژه های شهری را در حالی پیش ببرد که آسیبی به میراث کهن و تاریخی این شهر وارد نیاید و همین مسئله باعث شده تا اصفهان از دیگر کلانشهر های کشور متمایز گردد.
وی با تاکید بر این که به گردشگری و توسعه آن اهمیت بالایی می دهد خاطر نشان ساخت: امیدوارم رسانه ها به نیمه پنهان ظرفیت های گردشگری اصفهان اهمیت بیشتری بدهند و آن را به مردم اطلاع رسانی کنند، چرا که در حال حاضر خیلی ها نمی دانند به طور مثال همسر امیرکبیر و یا حتی وزرای ایلخانیان و سلجوقیان در کجای این شهر مدفون هستند.
جمالی نژاد همچنین به موضوع ایجاد گفتمان فرهنگی در شهر اصفهان اشاره کرد و افزود: یک زمانی وظایف شهرداری ها ارایه خدمات شهری بود، اما وقتی نیاز مردم در زمینه های مختلف فرهنگی و اجتماعی برآورده نشد، شهرداری ها بر اساس رسالت اجتماعی خود ورود پیدا کردند و امروز شاهد آن هستیم که ارایه خدمات فرهنگی و اجتماعی بر ارایه خدمات شهری غلبه کرده است.
شهردار اصفهان با اشاره به ارتباط صمیمانه اعضای شورای اسلامی شهر این کلانشهر با مدیران شهری اظهار کرد: بسیاری از پیشرفت های یکی دو سال اخیر مدیریت شهری اصفهان مرهون همین ارتباط موثر و صمیمانه است، چرا که اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان خود را از شهر جدا نمی دانند و با ارایه تذکرات و پیشنهادها و حتی انتقادات که آن ها را به دیده منت می پذیریم، سعی در بهبود وضعیت ارایه خدمات می کنند و همین موضوع باعث شده تا شهروندان نیز احساس کنند در این مجموعه ها اقدامات موثری برای ارایه خدمت صورت پذیرفته است.
وی در زمینه شفاف سازی مالی در شهرداری اصفهان نیز افزود: هیچ زمانی به اندازه الان شهرداری اصفهان از شفافیت مالی برخوردار نبوده و این موضوع مرهون تلاش همکاران من در شهرداری است، اما این نکته نیز قابل ذکر است که فساد در هیچ سازمانی به صفر نمی رسد، بلکه باید تلاش شود آن را به حداقل برسانیم که تصور من این است که در حال حاضر این اتفاق در شهرداری اصفهان افتاده است.
جمالی نژاد ادامه داد: 11 هزار نفر در شهرداری اصفهان مشغول به کار هستند و تصور این که فساد به صفر برسد تصوری غیرممکن است، اما با استفاده از نرم افزارهای رایانه ای در زمینه ارایه پروانه ساخت و کم کردن بوروکراسی اداری تلاش کردیم این موضوع را به حداقل برسانیم که آمار این موضوع را تائید می کند.

soalazshahrdar
شهردار اصفهان همچنین ضمن اشاره به موضوع دوچرخه سواری در شهر اصفهان بیان کرد: اصفهان روزگاری شهر دوچرخه ها بوده و برای بازگشتن به آن روزها باید تلاش کنیم.
وی ادامه داد: اکنون شهردار وین، میلان و یا دیگر شهرهای جهان وقتی به اصفهان سفر می کنند، بیشتر از آنچه از پروژه های عمرانی شهر خبرداشته باشند، از دوچرخه سواری شهردار این شهر خبر دارند و باید این فرهنگ بیش از این چه اکنون هست در بین مردم تسری پیدا کند.
شهردار اصفهان اضافه کرد: شهرداری به دنبال مسدود کردن یا محدود کردن برخی خیابان های مرکزی شهر است و بعضا دیده می شود که عنوان می کنند این کار ترافیک را زیاد می کند، در حالی که ما این کار را می کنیم تا استقبال از حمل و نقل عمومی و یا دوچرخه در شهر بیشتر شود، نه این که مردم با خودروهای خود به خیابان ها بیایند و معمولا به صورت تک سرنشین برای عبور و مرور شهر مشکل ایجاد کنند.
در ادامه این نشست جمالی نژاد همچنین به موضوع دیدار با هنرمندان وفرهنگیان پرداخت و گفت: ایجاد گفتمان در یک کلانشهر فرهنگی تاریخی مانند اصفهان بسیار مشکل است و به لطف خدا امروز این اتفاق افتاده و ما شاهد آن هستیم که اقشار مختلف جامعه خود را در امر ارتقای وضعیت شهروندی سهیم و دخیل می دانند.
وی گفت: از وقتی به عنوان شهردار این کلانشهر مشغول به خدمت شدم دیدار با اهالی هنر را در دستور کار خودم قرار دادم و این موضوع ادامه خواهد داشت، چرا که توانسته ایم با این نگاه هم به هنر و هم به هنرمند ارج نهیم و این موضوع برای ایجاد گفتمان جدید در زمینه بازیابی هویت شهری لازم است.
بنا بر این گزارش، در این نشست خبری که 4 ساعت به طول انجامید بیش از یکصد نفر از اهالی رسانه حضور داشتند و مسائل مختلفی را مطرح کردند.

نوشتن دیدگاه