يكشنبه 9 ارديبهشت 1403, Sunday 28 April 2024, مصادف با 19 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25142
منتشر شده در پنج شنبه, 14 دی 1402 12:59
تعداد دیدگاه: 0
شهردار اصفهان:

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه مشکلات و دغدغه خانواده شهدا را در جلسه با مسئولان مرتبط پیگیری خواهم کرد، گفت: برای جمع‌آوری اطلاعات خانواده شهدا در پویش به نام شهید تلاش بسیاری کردیم، در حالی که با گذشت بیش از سه دهه از پایان جنگ تحمیلی بانک اطلاعاتی شهدا تکمیل نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علی قاسم‌زاده در دیدار با همسران، مادران و فرزندان تعدادی از شهدای والامقام اصفهان همزمان با میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) و هفته بزرگداشت مقام زن و مادر اظهار کرد: طبق سخنان پیامبر اسلام که در حدیثی می‌فرمایند «مردم خواب هستند و زمانی که از دنیا می‌روند بیدار می‌شوند» همه این خواب‌ها در عالم ملکوت تعبیر دارد.

وی افزود: خدا را شاکرم که در محضر خانواده شهدا هستم و این جز یک تعبیر خواب خوب نیست.

شهردار اصفهان با بیان اینکه خانواده شهدا کوه صبر هستند، خاطرنشان کرد: اگر قرار بود خداوند در این دنیا به اندازه کفایت انسان به او عمر بدهد، آیا حضرت زهرا (س) ۱۸ سال عمر می‌کرد؟ پس مقیاس‌های خداوند متعال با ما فرق می‌کند.

قاسم‌زاده تصریح کرد: به‌طور قطع شهدایی که خداوند آن‌ها را نزد خود می‌برد، ارزش‌هایی داشتند که در آخرت مشخص می‌شود، اما باید بدانیم عمر این دنیا به اندازه کفایت و لیاقت انسان نیست، زیرا این دنیای فانی، کل عالم نیست.

وی اضافه کرد: ما انسان‌ها حکمت بسیاری از مسائل دنیا را نمی‌دانیم، اما خداوند می‌گوید این اتفاق به‌نفع شما بوده است، فهم ما انسان‌ها در این زمینه محدود است و خداوند آن را می‌داند.

شهردار اصفهان گفت: مشکلات و دغدغه خانواده شهدا را در جلسه با مسئولان مرتبط پیگیری خواهم کرد.

قاسم‌زاده با اشاره به اقدام مدیریت شهری در پویش به نام شهید گفت: برای جمع‌آوری اطلاعات تلاش بسیاری کردیم، در حالی که با گذشت بیش از سه دهه از پایان جنگ تحمیلی بانک اطلاعاتی شهدا تکمیل نیست.

وی با بیان اینکه شهدای تیپ فاطمیون بسیار غریب و مظلوم هستند، گفت: سال گذشته با کمک بسیج و خیرین برای تعدادی از خانواده این شهدا مسکن تهیه کردیم و آماده‌ایم که این حمایت را ادامه دهیم.

شهردار اصفهان درباره وضعیت آلودگی هوا و تلاش برای حل این مشکل در مدیریت شهری گفت: مصمم به توسعه مترو هستیم، همچنین پیش‌بینی کرده‌ایم که سال آینده به اندازه کافی اتوبوس خریداری کنیم و در حوزه آب نیز به سهم خود تلاش‌هایی داشته‌ایم.

فرزانه کلاهدوزان، رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با بیان اینکه افتخار می‌کنم که از خانواده شهدا هستم، اظهار کرد: ما پا جای پای پدران خود گذاشته‌ایم و من همواره نگران این هستم که مبادا شرمنده پدر خود شوم و نکات مطرح شده در جلسه را پیگیری خواهم کرد.

در ادامه بانوان حاضر در این نشست مطالبات و دغدغه‌های خود را در حوزه‌های مختلف بیان کردند.

زهرا عباسی، همسر شهید محسن حججی اظهار کرد: خانواده شهدا به‌طور قطع دغدغه‌هایی دارند، شهدای ما برای حجاب جان خود را فدا کردند و باید نسبت به این موضوع حساس بود.

وی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر مسئولان به امر تحصیل دانش‌آموزان افزود: آلودگی هوا در روزهای بسیاری مدارس را تعطیل می‌کند و فرزندان روزهایی از تحصیل محروم می‌شوند، بنابراین لازم است حل این بحران مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

همسر شهید حججی خاطرنشان کرد: ما خانواده شهدای مدافع حرم در بسیاری از موضوعات حتی در مسأله‌ای مانند بیمه دچار مشکل هستیم که حتی از پیگیری این امور گاهی روح من خسته می‌شود.

عباسی با بیان اینکه خانواده شهدا نیازهای فراوانی دارند، اما آنقدر که لازم است به آنها رسیدگی نمی‌شود، افزود: دردودل خانواده‌های شهدا بسیار است و به‌واسطه شهید حججی بسیاری از این مسائل را آن‌ها با من در میان می‌گذارند، در حالی که توان حل کردن این مسائل وجود ندارد.

بنا بر این گزارش، تعدادی دیگر از بانوان حاضر در این مراسم به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه‌های مختلف از جمله مسئله حجاب و عفاف، بحران آب و آلودگی هوا، پیگیری مشکلات خانواده شهدا در حوزه درمان، اشتغال و آموزش پرداختند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه