شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25130
منتشر شده در چهارشنبه, 13 دی 1402 11:57
تعداد دیدگاه: 0
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس:

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با تاکید بر اینکه هیچ کس نمی‌تواند منکر تکنیک و تکنولوژی‌های جدید باشد، گفت: جنگ آب و هوایی و اقلیمی دور از ذهن نیست چنانکه در برخی موارد نمونه‌های آن را در جنگ جهانی اول که پیشتر به این موضوع نسبت داده بودند، شاهد بودیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، سمیه رفیعی در مورد خشکسالی ایران، گفت: پدیده های نادری را در شرایط اقلیمی و آب و هوایی منطقه شاهد هستیم به گونه‌ای که پیشتر بی سابقه یا کم سابقه بوده است، در این چند وقت شاهد بارش برف در تبوک عربستان و حتی در کشور امارات در سال‌های اخیر هستیم، کشورهایی که به لحاظ اقلیمی جزو کشورهای خشک محسوب می‌شوند با پدیده‌های جوی بارش‌زا روبرو هستند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیرامون کشور شاهد بارندگی‌‍‌های متناسب فصلی و ذخایر آبی خوبی هستیم، افزود: حتما نقش تغییرات اقلیمی و اثر آن در شرایط جوی کشور را نمی‌توانیم نادیده بگیریم و باید از حیث برنامه‌ریزی و مدیریت به آنها به صورت جامع توجه کرد که خوشبختانه در برنامه هفتم این مسئله به صورت ویژه دیده شد.

جنگ آب و هوایی و اقلیمی با توجه پدیده های جوی جدید دور از ذهن نیست

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هیچ کس نمی‌تواند منکر تکنیک و تکنولوژی‌های جدید جنگی و مناقشات باشد، تصریح کرد: جنگ آب و هوایی و اقلیمی دور از ذهن نیست چنانکه در برخی موارد نمونه‌های آن را در جنگ جهانی اول و پیشتر به این موضوع نسبت داده شده بود.

وی ادامه داد: برای اثبات این موضوع، نیازمند مطالعات کارشناسی و استنادات علمی هستیم البته برخی مراکز علمی طی سال‌های اخیر مطالعاتی را انجام داده‌اند، اما جا دارد دستگاه‌هایی همچون سازمان هواشناسی، وزارت دفاع و سازمان محیط زیست تحقیقاتی را در خصوص این مسئله انجام داده تا بتوانیم با مستندات علمی در این خصوص اظهار نظر داشته باشیم .

رفیعی با تاکید بر اینکه اظهار نظر قطعی در مورد مناقشات اقلیمی نیازمند مستندات کافی است، تصریح کرد: مسئولان اجرایی مربوط با این موضوع سعی کنند پاسخ قانع کننده‌ای به افکار عمومی داده و ضمن مدنظر داشتن شرایط اقلیمی کشور در برنامه ریزی‌های خود، به دنبال راهکارهای برون رفت از مسائل و مشکلات مرتبط با حوزه محیط زیست باشند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه