شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25125
منتشر شده در سه شنبه, 12 دی 1402 14:00
تعداد دیدگاه: 0
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه حمایت از نوآوری‌های مذهبی مورد تاکید مدیریت شهری است، گفت: رویداد ملی «رشدآوند» موجب تقویت و افزایش بهره‌وری عناصر زیست‌بوم شبکه اعتلای فرهنگ دینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مصطفی نباتی‌نژاد با اشاره به رویداد ملی «رشدآوند» اظهار کرد: وارد کردن خلاقیت و نوآوری که از الگوهای پست‌ مدرنیسم محسوب می‌شود، در حوزه فرهنگ دینی و مشتقات و متعلقات آن، امری مبارک است.

وی با بیان اینکه زمانی‌که نوآوری را به‌صورت باز تعریف می‌کنیم و دنبال هم‌آفرینی هستیم، از یک‌سو ذی‌نفعان این عرصه‌ها را وارد بازی و ذهنشان را متوجه مسئله می‌کنیم و از سوی دیگر، با توجه به اینکه فعالان این حوزه‌ها به‌شدت نیازمند پشتیبانی هستند، شبکه‌های خلاق و نوآور آن‌ها را از حیث ایده تقویت می‌کند و موجب جاری شدن جریان نوآوری به‌صورت پویا و مستمر می‌شود، افزود: رویدادهایی همچون رشدآوند کمک می‌کند تا هر کدام از عناصر زیست‌بوم شبکه اعتلای فرهنگ دینی که هر یک در نقطه‌ای قرار گرفته است و اقدامات خود را جهادگونه انجام می‌دهند، از این ایده‌ها الهام بگیرند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: درواقع، مسیری پیش روی ما است که در آن شبکه‌سازی، ظرفیت‌شناسی و توسعه ظرفیت‌ها به خودی خود و فارغ از نتایج آن، امری مبارک است، نتایجی که از آن به دست می‌آید و بر قله قرار می‌گیرد نیز می‌تواند به سایر ابعاد و ساحت‌های حوزه فرهنگ تنه بزند.

نباتی‌نژاد گفت: ما در همه عرصه‌های فرهنگی نوآوری داشته‌ایم و اگر احساس می‌شود که دچار بحران مخاطب هستیم، جذابیت‌ها برای نسل جوان کاهش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: برای حفظ سهم بازار، توسعه آن و از دست نرفتن مخاطب، ناگزیر باید به عرصه‌های نوآوری تن داد، وقتی ایده‌ها در کنار هم مطرح می‌شوند و شبکه آن‌ها را داوری و امتیازبندی می‌کند، موجب بهره‌مندی و توسعه شبکه می‌شوند، فراگیری این شبکه در کنار سایر شبکه‌هایی که در ساحت‌های گوناگون فرهنگ شکل گرفته‌اند، هدف پیامدی است که رویداد «رشدآوند» به‌خوبی در مسیر آن حرکت می‌کند، امیدوارم این رویداد مورد اقبال همه فعالان فرهنگی در این زمینه قرار بگیرد و مسیر خود را پویا و مستمر در بازه‌های زمانی دیگر، به‌صورت فصلی یا سالانه ادامه دهد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان درباره گروه‌های شرکت‌کننده در رویداد ملی «رشدآوند» توضیح داد: پیشران‌های عرصه فرهنگ دینی و مبلغان ناگزیرند که دست به ابتکار بزنند و از این راه، مخاطب خود را حفظ کنند و افزایش دهند. دسته دیگری که می‌توانند به‌واسطه دریافت محتوا و خدمت مورد توجه قرار گیرند و بازخورد دهند، خدمت‌گیرندگان یا کاربران نهایی هستند که محصول یا خدمت در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد؛ ما از آن‌ها دعوت کنیم تا وارد این کارزار شوند، بنابراین می‌توان به سراغ دریافت‌کنندگان خدمات در عرصه فرهنگ دینی نیز رفت و حتی اگر آنان قادر به ارائه طرح و ایده و کنشگری در عرصه خلاقیت و نوآوری نباشند، از آن‌ها دعوت کرد تا به تماشا بنشینند، رأی دهند و قضاوت کنند.

نباتی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که مجموعه مدیریت شهری چگونه می‌تواند از ایده‌های برتر رویداد ملی «رشدآوند» حمایت کند، گفت: حمایت‌های رسانه‌ای یا در اختیار قرار دادن فضا، حداقل حمایت‌هایی است که از تمام کنشگران عرصه فرهنگی و اجتماعی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: حمایت‌های ویژه دیگر منوط به طی کردن سلسله‌مراتب تصمیم‌گیری است و درخواست آن‌ها باید مطرح شود، اما یکی از تأکیدات شورای ششم که در منشور آن نیز آمده، حمایت از نوآوری‌های مذهبی است، بنابراین حمایت‌های خاص باید مسیر خود را طی کند.

بر اساس این گزارش، رویداد ملی «رشدآوند» فرصتی برای گردآوری، ارزیابی و معرفی ایده‌های مرتبط با تقویت تعامل خانواده، مسجد و مدرسه است که به همت خانه فناوری‌های فرهنگی، وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت ایده تا پایان دی ۱۴۰۲ به نشانی اینترنتی m8r.ir/kariz40 مراجعه کنند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه