شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25124
منتشر شده در سه شنبه, 12 دی 1402 13:53
تعداد دیدگاه: 0
کارشناس هواشناسی خبر داد؛

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید در روز جمعه و شروع بارش ها در سواحل دریای خزر و شمال غرب کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به پیش‌بینی آب و هوای روز سه شنبه دوازدهم دی ماه اظهار کرد: امروز در جنوب شرق کشور شاهد بارش‌های پراکنده همراه با وزش باد هستیم و روز چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است.

وی افزود: برای روز پنج‌شنبه، بارش پراکنده در مناطقی از شرق و جنوب شرق پیش‌بینی شده‌است اما روز جمعه با ورود سامانه بارشی جدید در شمال غرب و سواحل دریای خزر، بارش‌ها آغاز خواهد شد. همچنین روز شنبه با توجه به فعالیت این سامانه بارشی که نوار ساحلی کشور را پوشش می‌دهد، بارش‌ها در البرز افزایش می‌یابد.

رفیعی تصریح‌کرد: طی سه روز آینده در شهرهای صنعتی شاهد افزایش غلظت آلایندگی‌ها و کاهش کیفیت هوا خواهیم بود و آب‌های خلیج‌فارس مواج و متلاطم پیش‌بینی شده‌است.

این کارشناس سازمان هواشناسی اعلام‌کرد: امروز آسمان تهران نیمه ابری و غبار آلود خواهد بود و بیشینه دما به ۱۴ درجه و کمینه دما به ۵ درجه رسیده است و پیش بینی می‌شود کمینه دما، فردا به ۶ درجه برسد.

به گفته وی؛ سردترین مرکز استان اردبیل با ۷ درجه زیر صفر و بعد از آن همدان با ۴ درجه بوده‌اند. اما ورزقان با ۱۰ درجه زیر صفر سردترین منطقه کشور و پس از آن، توچال تهران و سراب آذربایجان شرقی با ۹ درجه زیر صفر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

رفیعی یادآور شد: گرم‌ترین منطقه کشور نیز میناب در هرمزگان و زرآباد در سیستان و بلوچستان با ۳۰ درجه بالای صفر به ثبت رسیدند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه