يكشنبه 9 ارديبهشت 1403, Sunday 28 April 2024, مصادف با 19 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25115
منتشر شده در دوشنبه, 11 دی 1402 10:55
تعداد دیدگاه: 0
کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه هوای ۷ کلانشهر کشور ناسالم برای تمامی گروه های سنی است از بارش باران در ۱۵ استان کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز بارش‌ها در بخش‌هایی از استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، یزد، اصفهان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی رخ می‌دهد که گاهی همراه با رعدو برق و وزش باد شدید است و در مناطق مرتفع و کوهستانی، بارش‌ها به شکل برف است. همچنین امروز مناطقی از گیلان و مازندران، بارش خفیف دارند.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: سه‌شنبه مجددا جنوب‌شرق کشور و استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان، بارش دارند و چهارشنبه نیز این شرایط ادامه دارد.

رفیعی از وزش باد شدید برای روز چهارشنبه در نوار شرقی و دامنه‌های جنوبی البرز خبر داد.

به گفته او، تا سه روز آینده در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود. در سه روز آینده در شهرهای تهران، کرج، قم، اصفهان، اراک، مشهد و تبریز، شاخص آلودگی هوا ناسالم برای تمامی گروه های سنی است.

کارشناس سازمان هواشناسی آب‌های جنوبی کشور را در ۵ روز آینده مواج و متلاطم پیش‌بینی کرد و افزود: تهران امروز، نیمه‌ابری و غبارآلود است. بیشینه دمای امروز تهران به ۱۳ درجه بالای صفر می‌رسد و کمینه دما ۶ درجه بالای صفر ثبت شد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه