يكشنبه 9 ارديبهشت 1403, Sunday 28 April 2024, مصادف با 19 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25109
منتشر شده در یکشنبه, 10 دی 1402 11:24
تعداد دیدگاه: 0
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هدف مدیریت شهری راه اندازی فاز اول خط دوی مترو در سال آینده است، بنابراین نیازمند هر کمکی برای تامین پیش پرداخت مپنا به مبلغ ۹٠ میلیون یورو هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمد نورصالحی در نطق پیش از دستور صد و پانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با گرامیداشت یاد شهید حاج قاسم سلیمانی و مرحوم استاد پرورش اظهار کرد: روز گذشته شاهد برگزاری راهپیمایی باشکوه مردم به مناسبت ۹ دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت بودیم، امیدواریم پیرو خوبی برای شهدای والامقام باشیم و راه آنها را ادامه دهیم.

وی در ادامه با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و روز بزرگداشت مقام زن و مادر گفت: این روز شایسته احترام است و در همین راستا مدیریت شهری برنامه‌هایی ویژه را از ۹ تا ۱۵ دی برگزار خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به اصفهان گفت: در این سفر بازدیدی از پروژه قطار سریع السیر اصفهان-قم-تهران صورت گرفت. این نخستین بازدید از این پروژه، از سوی مقام مسئولی در حد معاون رئیس جمهور بود که طی دو سال گذشته صورت گرفت. در این بازدید، پروژه از نظر زیرسازی تایید و تاکید شد که فاینانس پروژه باید اجرا شود.

وی با بیان اینکه تضمین بانکی پروژه متوقف شده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته قفل آن باز شد، افزود: همچنین گفته شد قرار است این خط ریلی به خط قطارتهران-مشهد پیوند بخورد که اتفاقی با ارزش برای کشور است.

نورصالحی با اشاره به بازدید معاون اجرایی رئیس جمهور از سالن اجلاس سران گفت: این مرکز سال ۱۳۸۹ طی موافقت نامه میان مدیریت شهری و دولت وقت با تامین زمین از سوی شهرداری و تامین مالی از سوی دولت آغاز شد اما یک پنجم تعهد دولت عملی شد، در حالی که مدیریت شهری به تعهدات خود به صورت کامل عمل کرد.

وی ادامه داد: مدیریت شهری این پروژه را به حدود ۹٠ درصد رساند. رئیس جمهور نیز در جریان سفر به اصفهان برای حضور در جایزه مصطفی موضوع را بررسی کرد و ماموریت داد تا این پروژه را به عنوان سرمایه ملی مشاهده کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این پروژه یک آورده برای نظام است و دولت باید کمک کند تا تکمیل شود. امیدواریم توافق نامه سال ۱۳۸۹ به روز شود زیرا زمین و مساحت اضافه شده و حدود ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان برای تکمیل لازم است که باید تامین شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه کارگروه مقابله با آلودگی هوا با محوریت محیط زیست گفت: در این جلسه بر توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی اصفهان تاکید شد. هدف مدیریت شهری راه اندازی فاز اول خط دوی مترو در سال آینده است و مقرر شد هر کمکی برای تامین پیش پرداخت مپنا به مبلغ ۹٠ میلیون یورو لازم است صورت گیرد. در این جلسه همچنین کمک به تامین اتوبوس برقی هم جزء مصوبات قرار گرفت.

نورصالحی بیان کرد: مقرر شد صورت جلسه کمک به این حوزه از سوی شهرداری تدوین و نیازهای ما در حوزه حمل و نقل عمومی و مرکز همایش‌ها اعلام شود.

وی با تاکید بر حمایت از مدیریت اداره کل محیط زیست استان گفت: در خصوص مبارزه با آلودگی هوا و مقابله با مجموعه‌های آلاینده که همراهی خوبی ندارند، از حرکت های محیط زیست حمایت می‌کنیم. طرح‌های توسعه‌ای که مصوب نیست و خلاف مصلحت شهر است باید متوقف شود و همه ما همدلانه پیگیر این اقدامات خواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پایان با اشاره به وضعیت آب و هوا و خشکسالی گفت: زمستانی به نسبت گرم را پشت سر می‌گذاریم و از خدا می خواهیم که نزولات جوی را بر ما نازل کند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه