يكشنبه 9 ارديبهشت 1403, Sunday 28 April 2024, مصادف با 19 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25108
منتشر شده در یکشنبه, 10 دی 1402 11:11
تعداد دیدگاه: 0
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران:

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه میزان اهدای خون 9 ماهه سال 1402 به یک میلیون و 759 هزار و 734 واحد اهدای خون رسیده از رشد بیش از 4 درصدی اهدای خون در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، بشیر حاجی بیگی با اعلام این مطلب افزود: استان لرستان با رشد 29 درصد، استان خراسان شمالی با 20 درصد و استان کرمان با 13 درصد، بالاترین رشد آمار اهدای خون را در بین استانها به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به رشد شاخص اهدای مستمر خون گفت: این شاخص هم اکنون در کشور بیش از 54 درصد است و استانهای سمنان با شاخص نزدیک به 69 درصد، یزد با 64 درصد و گستان با 63 درصد، بالاترین شاخص اهدای مستمر کشور را داشته اند.

سخنگوی سازمان انتقال خون با تاکید بر اهمیت افزایش مشارکت بانوان در امر اهدای خون گفت: متاسفانه این شاخص در خور بانوان مشارکت جوی کشورمان نیست و در حال حاضر حدود 5 درصد بانوان کشورمان اهدا کننده خون هستند.

وی افزود:استانهای لرستان با بیش از 8 درصد، خراسان شمالی با 8 درصد و کردستان با 7 درصد، بیشترین درصد اهدای خون بانوان در بین استان های کشور را دارند.

حاجی بیگی با اشاره به کارآمدی شبکه ملی خون رسانی در تامین ذخایر خون استانها خصوصا در فصل های سرد سال گفت: میزان ارسال خون بین استانها در شبکه ملی خون رسانی در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه با رشد نزدیک به 14 درصدی روبرو بوده است.

وی از هموطنان مان خواست با توجه به فصل سرما، اهدای خون را در برنامه زندگی خود قرار دهند، زیرا نیاز به خون مستمر و همیشگی است اما آلودگی هوا، افزایش نزولات جوی، برودت هوا و ترافیک می تواند در ماه های پیش رو منجر به کاهش ذخایر خون شود که سخاوت و ایثار هموطنان همچون همیشه می تواند پشتوانه سلامت بیماران باشد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه