دوشنبه 17 ارديبهشت 1403, Monday 6 May 2024, مصادف با 27 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25057
منتشر شده در شنبه, 02 دی 1402 11:53
تعداد دیدگاه: 0
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه بخش خصوصی در حوزه خدمت‌رسانی توسط خطوط ون ورود کند، گفت: این اقدام می‌تواند تا حدودی مشکلات حمل‌ونقل عمومی را برای شهروندان کاهش دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، ابوالفضل قربانی با تأکید بر لزوم به کارگیری گونه‌های مختلف حمل و نقلی، اظهار کرد: در شهرهای بزرگی که جمعیت آن‌ها بیش از یک میلیون نفر است، باید گونه‌های مختلفی از حمل‌ونقل عمومی وجود داشته باشد تا سلایق مختلف را پوشش دهد و بتواند خدمات‌رسانی مناسب‌تری را برای شهروندان ایجاد کند.

وی افزود: گستردگی شهر و عرض معابر در محلات مختلف به شکلی است که نمی‌توانیم تمام معابر را با یک گونه از حمل‌ونقل عمومی پوشش دهیم.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اهمیت ایجاد خطوط آنتنی و اتصال آن به خطوط اصلی در حمل‌ونقل عمومی ادامه داد: به‌طور معمول در خطوط آنتنی از گونه‌ای استفاده می‌شود که بتواند خدمت‌رسانی انجام دهد، اما در عین حال در هزینه و سرعت، وضعیت مناسب‌تری داشته باشد.

قربانی با بیان اینکه خطوط ون در اصفهان بر اساس خطوط آنتنی راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: در مسیرهایی که عرض معابر کم و میزان تردد زیاد است، با استفاده از خطوط ون خدمات حمل‌ونقلی را ارائه می‌‎دهیم، به‌ویژه برای نقاطی همچون شهرک‌ها که نیاز به دسترسی به نقاط اصلی شهر برای دریافت خدمات دارند، این سیستم می‌تواند مناسب باشد.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری در این راستا خدماتی ارائه داده است، همچنین برای آینده در ردیف‌های بودجه‌ای پیش‌بینی‌هایی انجام شده است تا بتواند پوشش خوبی داشته باشد، ادامه داد: بخش خصوصی نیز می‌تواند به‌راحتی با حمایت مدیریت شهری به‌ویژه مجموعه معاونت حمل‌ونقل شهرداری و شرکت واحد اتوبوسرانی به این حوزه ورود پیدا کند؛ این اقدام می‌تواند تا حدودی مشکلات حمل‌ونقل عمومی را برای شهروندان کاهش دهد.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برای حمل‌ونقل عمومی یارانه پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: یارانه ون‌ها به‌صورت ویژه در نظر گرفته شده است، در عین حال اگر بخش خصوصی به‌شکل گسترده به این حوزه ورود پیدا کند، می‌توانیم در قالب شرکت‌ها ساماندهی بهتر و مناسب‌تری انجام دهیم./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه