يكشنبه 9 ارديبهشت 1403, Sunday 28 April 2024, مصادف با 19 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24909
منتشر شده در دوشنبه, 06 آذر 1402 15:25
تعداد دیدگاه: 0
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد:

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به رشد 35 درصدی تعداد شرکت‌های فناور حوزه سلامت در دولت سیزدهم گفت: در حال حاضر یک هزار و ۳۹۱ شرکت فناور و دانش‌بنیان در حوزه سلامت در حال فعالیتند که سبب ایجاد تحولی در این حوزه شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، بهرام عین‌اللهی در حاشیه نشست هم اندیشی نخبگان فناور و شرکت های دانش بنیان گفت: امروزه با وجود تعداد قابل توجه دانشمندان و شرکت‌های دانش‌بنیان، استقبال خوبی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از تولید کالاهای سلامت‌محور و مورد نیاز مردم می‌شود.

وی با اشاره به افزایش ۳۷۲ شرکت دانش‌بنیان در دولت سیزدهم، افزود: ۱۵ مرکز رشد و ۱۵ پارک علم و فناوری نیز در یک سال اخیر فعال شده اند که با کمک دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور فعالیت می‌کنند و در مناطق محروم از جمله زاهدان نیز فعالیت دارند.
عین اللهی اختصاص بودجه مستقل برای نخستین بار به پارک‌های علم و فناوری حوزه سلامت در بودجه ۱۴۰۲ را از دیگر اقدامات حمایتی وزارت بهداشت برشمرد و عنوان کرد: ۱۱۳ مرکز رشد فناوری سلامت و ۲۸۰۰ شرکت و هسته فناور در دانشگاه‌های علوم پزشکی فعالند که منجر به تولید بیش از ۴ هزار محصول سلامت‌محور در دو سال اخیر شده اند و از این تعداد ۱۳۰۰ محصول توانسته‌اند از سازمان غذا و دارو مجوز بگیرند و ۷۴۰ محصول تجاری‌سازی و وارد بازار شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد تجهیزات پیشرفته پزشکی و ۹۹ درصد داروهای مورد نیاز کشور، تولید داخل است، ابراز امیدواری کرد: با تحولی که در حوزه پژوهش، فناوری و تولید در دو سال اخیر در حوزه سلامت ایجاد شده ، در آینده نزدیک به خودکفایی کامل می‌رسیم و برنامه‌ مشخصی برای صادرات خواهیم داشت.

عین‌اللهی در خصوص ویروس جدید مطرح شده نیز چنین توضیح داد: سازمان بهداشت جهانی هنوز در حال مطالعه است و ویروس جدیدی را تأیید نکرده است اما آنچه طی دوماه اخیر ما در کشور شاهد آن هستیم اغلب ویروس آنفولانزا است که افراد با علائم سرماخوردگی درگیر آنند.

وی رعایت شیوه نامه ‌های بهداشتی ازجمله استفاده از ماسک و دوری از تجمعات و مکان‌های عمومی و نیز تزریق واکسن آنفولانزا را از نکات مهم در پیشگیری از ابتلا و انتشار ویروس برشمرد و به افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای یا علائمی ازجمله تب، سرفه، بدن‌درد توصیه کرد برای حفظ سلامتی خود و اطرافیان این نکات را رعایت کنند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه