يكشنبه 9 ارديبهشت 1403, Sunday 28 April 2024, مصادف با 19 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24900
منتشر شده در یکشنبه, 05 آذر 1402 12:58
تعداد دیدگاه: 0
پایان عملیات عایق‌بندی عرشه پل تاریخی شهرستان در اصفهان؛

مدیر دفتر فنی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از اتمام عملیات عایق‌بندی عرشه پل تاریخی شهرستان در محور شرق شهر اصفهان خبر داد.

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، وحید ذاکریان با اعلام این مطلب گفت: پل تاریخی شهرستان طی دوره‌های مختلف با توجه به پیشینه تاریخی آن مرمت‌ شده است.

مدیر دفتر فنی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: در آخرین مرحله از مرمت‌های اساسی روی این پل که در بیش از ۵ دهه گذشته انجام‌ شده، از برخی مصالح ناهمگون استفاده‌ شده بود، بااین‌حال با توجه به این‌که در ملاتی که درگذشته برای نصب سنگ‌فرش‌ها به‌کاربرده بودند از آهک نیز استفاده‌ شده بود، ترکیب آهک و برخی مصالح ناهمگون همچون قیر باعث از میان رفتن تدریجی عایق قیروگونی بستر عرشه پل‌ شده بود.

او افزود: با توجه به نیاز وافر به مرمت اساسی پل از یک‌سو و همچنین امتداد خشک‌سالی و احتمال فرونشست پل‌های تاریخی همچنین حذف مصالح ناهمگون بکار رفته در مرمت‌های گذشته از سوی دیگر و همچنین لزوم عایق‌بندی عرشه پل، ضم سبک‌سازی عرضه و حذف الحاقات مرمت‌های غیراصولی گذشته، ضمن جمع‌آوری سنگ‌فرش‌ها، عایق‌بندی در لایه‌های زیرین کف عرشه با قیروگونی انجام و سپس عملیات نصب سنگ‌فرش‌ها انجام می‌شود.

گفتنی است، شب گذشته تصویری از پل باستانی شهرستان در شبکه‌های اجتماعی اصفهان دست به دست شد و گفته می‌شد که این پل را آسفالت کرده‌اند./انتهای پیام

روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان

نوشتن دیدگاه