شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24890
منتشر شده در شنبه, 04 آذر 1402 11:49
تعداد دیدگاه: 0
معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو خبر داد:

معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو با اعلام اینکه گروه‌های نظارتی در سراسر کشور بازدید از تمامی شرکت‌های پخش را در دستور کار قرار داده‌اند، گفت: با صدور برنامه توزیع توسط معاونت‌های معاونان غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی، شیرخشک موجود در انبارهای شرکت‌های پخش بین داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، سیدحیدر محمدی از مانور نظارتی گسترده در مراکز توزیع شیر خشک خبر داد و گفت: در راستای اصلاح سیاست‌های ارزی شیرخشک و به‌منظور اطمینان از مدیریت صحیح زنجیره تأمین شیرخشک برای نوزادان، سازمان غذا و دارو اقدام به برپایی گروه‌های نظارتی گسترده در سطح کشور کرد؛ بدین ترتیب که شرکت‌های توزیع‌کننده شیرخشک، در سطح کشور به صورت همزمان مورد بازرسی قرار می‌گیرند.
وی افزود: به‌ منظور جلوگیری از احتکار، تمامی محصولاتی که در انبار شرکت‌ها موجودند، با صدور برنامه توزیع توسط معاونت‌های غذا و داروی سطح کشور، بین داروخانه‌ها توزیع می‌شوند تا از رسیدن هرچه زودتر محصول به دست مصرف‌کنندگان نهایی اطمینان حاصل کنیم.
رییس سازمان غذا و داروی کشور ضمن تأکید بر اینکه در استان تهران گروه‌های بازرسی سه دانشگاه علوم پزشکی به صورت متمرکز از طرف سازمان غذا و دارو اعزام شده‌اند، گفت: در اولین مانور نظارتی در سطح استان تهران ۱۰ گروه بازرسی به منظور بازدید از ۲۵ شعبه متعلق به ۱۳ شرکت پخش، اعزام شده‌اند تا بر روند توزیع مناسب شیرخشک نظارت داشته باشند.
لازم به ذکر است نظارت های سازمان غذا و دارو طی روزهای آینده نیز به صورت مستمر در سراسر کشور فعال بوده و گسترش خواهد یافت./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه