شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24877
منتشر شده در چهارشنبه, 24 آبان 1402 08:05
تعداد دیدگاه: 0
مرگ اشتغال، مرگ تولید، قاچاق بی رویه؛

در حالی که قاچاقچیان و برخی مسئولان که نگاهشان به رای مردم است با آشفته کردن بازار لوازم خانگی، کمر همت به شکستن کمراشتغال و تولید ملی بسته اند، پلیس از کشف یک خودرو شوتی با 45 میلیارد لوازم خانگی قاچاق در دل پایتخت خبر داد .

همراز/رضا صالحی پژوه: در این پرونده پلیس یکدستگاه خودروی شوتی را که به اندازه یک وانت‌ لوازم قاچاق را بار زده و در حال حمل آن بود، در محدوده خیابان فدائیان اسلام توقیف کردند.
ماموران در جریان تحقیقات تکمیلی خود متوجه شدند که یکدستگاه خودروی شوتی حامل کالای قاچاق از استان‌های غربی کشور به راه‌افتاده و به خیابان فدائیان اسلام آمده تا بار قاچاق خود را تخلیه کند.
در بررسی اولیه خودرو مشخص شد که راننده آن اقدام به پوشاندن و اختفاء کالاها کرده‌اند. در همین راستا نیز خودرو مورد بازرسی قرار گرفت که در جریان آن 65 دستگاه لوازم خانگی و آشپزخانه برقی خارجی به مارک TEFAL کشف و ضبط شد. این افراد پس از انتقال به مقر انتظامی اعتراف کردند که اجناس قاچاق را از خرم آباد بارگیری کرده و قصد توزیع آن در تهران را داشتند.پلیس ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از 45 میلیارد ریال اعلام کرده‌است.
با این توضیح پلیس این سئوال مطرح می شود که روزانه چند دستگاه از این خودروها از غرب کشور لوازم خانگی قاچاق وارد کشور کرده و چند مورد آن توسط پلیس کشف و ضبط می گردد؟
این در حالی است که تولید کنندگان لوازم خانگی که این روزها با سنگ اندازی های داخلی همچون عدم تامین ارز مواد اولیه و یا وعده های برخی مبنی بر آزادسازی واردات لوازم خانگی که بیشتر جنبه رای آوری و خریدن توجه عموم مردم دارد مواجه هستند که از تحریم های خارجی بسیار کمرشکن تر می باشد.
واردات و یا قاچاق کالایی که کمر همت به شکستن کمر اشتغال و تولید ملی بسته در حالی اتفاق می افتد که بر اساس بررسی های بازار محصولات قاچاق وارداتی به ایران، از بی کیفیت ترین محصولات بوده که عمدتا دارای مشکل فنی می باشند و به علت قاچاق بودن، از پشتیبانی فروش و گارانتی نیز برخوردار نیستند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه