دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24820
منتشر شده در یکشنبه, 14 آبان 1402 09:44
تعداد دیدگاه: 0

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت:امسال تعداد دانش آموزان سمپاد نسبت به پارسال رشد 45 درصدی داشته است. حدودا 100 میلیارد برای این دانش آموزان امسال هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حجت‌الاسلام علی جعفری، معاون امور فرهنگی کمیته امداد خبر از حمایت این نهاد از بیش از 9 هزار دانش آموز نخبه داده بود.
او همچنین افزوده بود که در حال حاضر بیش از 800 هزار دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد هستند و از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.
در همین راستا، الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در گفت و گو با رکنا با اشاره به اینکه با دانش آموزانی که در آزمون سمپاد قبول می شوند ولی برای ثبت نام در مدارس شرکت نمی کنند، تماس گرفته می شود، گفت: ما با این دانش آموزان تماس می گیریم که ببینیم علت عدم ثبت نامشان چیست و اگر موضوع مربوط به مسائل مالی باشد سعی می کنیم مسئله را حل کنیم.
وی با تاکید بر اینکه هیئت دولت تمام هزینه تحصیل دانش آموزانی که در آزمون سمپاد پذیرفته شده اند و والدینشان در چهار دهک اول هستند را می پردازد گفت: امسال تعداد این دسته از دانش آموزان نسبت پارسال رشد 45 درصدی داشته است. حدودا 100 میلیارد برای این دانش آموزان امسال هزینه شده است.

نوشتن دیدگاه