دوشنبه 17 ارديبهشت 1403, Monday 6 May 2024, مصادف با 27 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24509
منتشر شده در دوشنبه, 13 شهریور 1402 08:48
تعداد دیدگاه: 0
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان یکی از راه های موثر مقابله با آلودگی هوا در اصفهان را بررسی راه کارهای کشورهای دیگر جهان و بومی سازی آن راهکارها در ایران دانست.

محمدرضا فلاح با تاکید بر اینکه برای مهار آلودگی هوا باید چاره اساسی اندیشیده شود و این مهم تنها با تلاش مسئولان استانی امکان‌پذیر نیست، اظهار کرد: حل این مسئله عزم ملی مسئولان کشوری را می‌طلبد، چراکه کشورهای پیشرفته در این زمینه با کمترین مشکل در حال کار هستند و لازم است ما با الگوبرداری از آن‌ها در رفع این بحران گام برداریم.

وی با بیان اینکه مسئولان کشور با استفاده از تجارب کشورهای پیشرفته و بومی‌سازی آن می‌توانند کنترل و مهار آلودگی را در دست گیرند، افزود: تنها راهکار مؤثر، هم‌صدا شدن مسئولان استانی با یکدیگر است و این در حالی است که اگر مسئولان با مردم صادق باشند، مردم نیز همکاری‌های لازم را انجام خواهند داد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه حداقل باید برای نجات جان کودکان، افراد مسن و افراد دارای مشکلات ریوی و تنفسی اقدامات ضروری و لازم را انجام دهیم، تصریح کرد: کامیون‌ها و موتورسیکلت‌ها نیز سهم مؤثری در افزایش آلودگی هوای اصفهان دارند، از این‌رو شهرداری این کلان‌شهر به کمک بخش خصوصی و با پیشنهاد شورای ششم، اقدام به تأسیس دو ایستگاه معاینه فنی موتورسیکلت و یک ایستگاه معاینه فنی خودروهای سنگین کرده است.

فلاح با تاکید بر لزوم خارج کردن تاکسی‌ها و موتورهای فرسوده و اتوبوس‌های دیزلی از ناوگان حمل‌ونقل شهری گفت: تاکنون بخش اندکی از ناوگان حمل‌ونقل شهری نوسازی و بازسازی شده است، اما برای تحقق کامل این موضوع مسیر طولانی پیش‌رو داریم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه می‌دهد: از دیگر موارد قابل پیگیری، ساماندهی کامیون‌های عبوری در سطح شهر و احداث پارکینگ برای استفاده خودروهای سنگین از رینگ سوم به بعد بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: تمام این موارد موجب آسیب‌های صوتی، زیست‌محیطی و مواردی دیگر می‌شود و همه این مشکلات نیز در دوره شورای ششم رفع شدنی نیست و زمان‌بر است./انتهای پیام

 

منبع: ایمنا

نوشتن دیدگاه