يكشنبه 9 ارديبهشت 1403, Sunday 28 April 2024, مصادف با 19 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24478
منتشر شده در سه شنبه, 07 شهریور 1402 13:00
تعداد دیدگاه: 0
معاون درمان وزارت بهداشت:

معاون درمان وزارت بهداشت در نشست دیپلماسی سلامت، دستاوردها و همکاری های بین المللی از فعالیت 250 مرکز درمانی در زمینه پذیرش گردشگران سلامت در کشور و روند رو به افزایش صدور مجوز برای بیمارستانها جهت پذیرش این بیماران در کشورمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، سعید کریمی در این نشست که با حضور وزیر بهداشت، سفرای کشورها و نمایندگان سازمان های بین المللی در سالن شهید سلیمانی وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: در ایران یک هزار و 100 بیمارستان با ظرفیت حدود 160 هزار تخت بیمارستانی وجود دارد که 15 هزار و 399 تخت جدید در دولت مردمی به ظرفیت کشور افزوده شد.

وی با اشاره به فعالیت 60 هزار پزشک متخصص و فوق تخصص و 90 هزار پزشک عمومی در 30 هزار مرکز درمانی در کشور، یادآور شد: بیماران خارجی در 250 مرکز درمانی پذیرش می شوند که 56 درصد از این مراکز خصوصی و 44 درصد، دولتی هستند. سال گذشته یک میلیون و 200 هزار گردشگر سلامت برای دریافت خدمات درمانی به ایران آمدند که نسبت به سال قبل از آن، افزایش یافته است.

معاون وزیر بهداشت از برنامه ریزی برای افزایش پذیرش گردشگران سلامت در سالهای آینده خبر داد و گفت: بیشترین زمینه های مراجعه بیماران خارجی در ایران مربوط به درمان بیماری های زنان، زایمان و ناباروی با توجه به فعالیت 110 مرکز درمان ناباروری سطح 3 و 50 مرکز درمان ناباروری سطح 2، چشم پزشکی، ارتوپدی، اورولوژی، سرطان و دندانپزشکی بوده است.

کریمی با بیان اینکه با هماهنگی وزارت امور خارجه و وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دنبال انتقال گردشگران سلامت از مسیر رسمی به ایران هستیم، یادآور شد: افغانستان، عراق، عمان، بحرین، پاکستان، کویت، آذربایجان، هند، تاجیکستان و عربستان کشورهایی هستند که بیشترین اعزام بیمار به ایران را داشته اند.

وی تاکید کرد: یکی از زمینه هایی که ایران ظرفیت بالایی برای پذیرش گردشگران سلامت دارد، پیوند اعضا است. سال گذشته یک هزار و 16 مورد پیوند عضو در کشور انجام شده و تاریخچه آن قوی است؛ به گونه ای که اولین عمل پیوند قرنبه در سال 1935، پیوند کلیه در سال 1967 و پیوند کبد در سال 1993 انجام شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت به قرار داشتن مرکز پیوند کبد در بین 3 مرکز برتر دنیا اشاره و خاطرنشان کرد: در کشورمان 30 مرکز در حوزه پیوند کلیه، 11 مرکز در حوزه پیوند کبد، 11مرکز در زمینه پیوند قلب، 3 مرکز در زمینه پیوند ریه، 4 مرکز در زمینه پیوند پانکراس و 22 مرکز فراهم آوری بافت فعالیت دارند.

 کریمی اظهار داشت: یکی دیگر از زمینه های پذیرش گردشگران سلامت در ایران، درمان سرطان است البته این خدمات با حضور بهترین پزشکان و پیشرفته ترین مراکز درمانی در 15 قطب درمان سرطان، برای بیماران ایرانی رایگان است اما ظرفیت مناسبی برای بیماران خارجی در این زمینه وجود دارد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه