يكشنبه 9 ارديبهشت 1403, Sunday 28 April 2024, مصادف با 19 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24133
منتشر شده در سه شنبه, 23 خرداد 1402 12:08
تعداد دیدگاه: 0
دبیر کمیته علمی کشوری کرونا:

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: در دوران پساکووید، سیستم های بدن می تواند درگیر عوارض طولانی مدت شوند و معضل کنونی جهانی، عوارض پساکووید است که در دنیا پروتکل های مختلفی برای مقابله با آنها در حال تهیه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حمیدرضا جماعتی اظهار داشت: کمیته علمی کشوری کرونا از سال قبل، پروتکل مقابله با عوارض دوران پساکووید را تهیه و به معاونت درمان ارائه کرده است که پس از تایید این معاونت، به مراکز درمانی و دانشگاه های علوم پزشکی، ابلاغ می شود.

وی افزود: باتوجه به تجمعات باشکوه مذهبی در ایام حج در عربستان و اربعین در عراق، توصیه ما به زائران سفرهای زیارتی، تکمیل واکسیناسیون است. نیاز است افراد سه دُز واکسن و افراد در معرض خطر، نوبت یا نوبت های یادآور را حتی با واکسن های موجود، تزریق کنند.

جماعتی یادآور شد: توصیه دیگر ما به زائران، دوری از تجمعات شلوغ، استفاده از ماسک، شستشوی مداوم دستها با ضدعفونی کننده ها و در صورت امکان، رعایت فاصله فیزیکی است چون بخشی از زائران، سالمندان و یا بیماران دارای بیماری های زمینه ای مزمن هستند، میزان بستری و گرفتاری آنها بالاتر و نیاز است که شیوه نامه های بهداشتی، رعایت شود./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه