شنبه 22 ارديبهشت 1403, Saturday 11 May 2024, مصادف با 3 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22278
منتشر شده در پنج شنبه, 07 مهر 1401 12:17
تعداد دیدگاه: 0
رییس فراکسیون سازمان‌های مردم‌نهاد مجلس:

رییس فراکسیون سازمان‌های مردم‌نهاد مجلس شورای اسلامی مردمی کردن سلامت را ضروری دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، دکتر زهره الهیان در نشست با جمعی از مدیران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تقدیر از عملکرد حوزه اجتماعی و خیرین نظام سلامت، گفت: باید به سوی مردمی کردن سلامت برویم. رویکرد پیشگیری و فرهنگ‌ سازانه حوزه اجتماعی و خیرین وزارت بهداشت ستودنی است.

وی افزود: در راستای معافیت مالیاتی خیرین و سمن‌های حوزه سلامت و گسترش و فرهنگ‌سازی مسئولیت اجتماعی از بنگاه‌ها و شرکت‌های اقتصادی حمایت خواهیم کرد و پیگیر مسایل یادشده خواهیم شد.

گفتنی است در این نشست که با حضور دکتر پورحسینی مشاور و مدیرکل حوزه وزارتی، مهندس محمودی مشاور وزیر و دبیر کارگروه خیرین و مشارکت‌های مردمی وزارت بهداشت و مهندس حیدری‌پور مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت، در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گزارشی از پیشینه، عملکرد و چالش‌های حوزه اجتماعی و خیرین سلامت وزارت بهداشت ارایه شد. در این نشست همچنین با اشاره به رویکرد مثبت دکتر عین‌اللهی به حوزه اجتماعی سلامت، میزان مشارکت خیرین، سازمان‌های مردم‌نهاد و پذیرش مسئولیت اجتماعی بنگاه‌ها و شرکت‌های اقتصادی در حوزه سلامت و به ویژه دوران کرونا، دو چالش مهم که نیازمند پیگیری مجلس شورای اسلامی است، شرح و بسط داده شد. چالش اول شمول معافیت مالیات بر ارزش افزوده خیرین، سازمان‌های مردم‌نهاد و موسسات خیریه سلامت و بنگاه‌های اقتصادی که در تامین تجهیزات پزشکی مراکز بهداشتی، درمانی خیریه و دولتی مشارکت دارند. چالش دوم حذف و اصلاح ماده ۳۱ پیش‌نویس قانون تشکل‌های مدنی که موسسات خیریه هیات‌امنایی را از پذیرش کمک غیر از موسسان خود، منع کرده است و در عمل دست موسسات خیریه بهداشتی، درمانی که در زمینه خدمت‌رسانی به مردم با هزینه‌های کلان مواجه هستند را می‌بندد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه