جمعه 21 ارديبهشت 1403, Friday 10 May 2024, مصادف با 2 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21959
منتشر شده در چهارشنبه, 05 مرداد 1401 12:22
تعداد دیدگاه: 0

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان لزوم تزریق واکسن نوبت چهارم کرونا، گفت: متاسفانه تاکنون فقط 2 درصد اصفهانی ها چهارمین نوبت واکسن خود را دریافت کردند که عدد قابل قبولی نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در جلسه ستاد استانی کرونا، در خصوص افزایش ابتلا به کرونا در استان اصفهان اظهار داشت: در طی هفته های اخیر رشد بیماران بستری و سرپایی افزایش یافته، همچنین موارد فوتی ناشی از کرونا نیز آهسته سیر صعودی پیدا کرده است.

دکتر شاهین شیرانی با بیان لزوم تزریق واکسن نوبت چهارم کرونا، گفت: متاسفانه تاکنون فقط ۲ درصد اصفهانی ها چهارمین نوبت واکسن خود را دریافت کرده اند که عدد قابل قبولی نیست.

وی افزود: رشد کرونا در ایران 100 درصد نسبت به هفته گذشته افزایش داشته و موارد فوتی هم روزانه بیش از 30 فوتی گزارش شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه امیدواریم طول مدت این سویه طولانی نباشد، گفت: در بعضی کشورها بعد از مدتی رشد صعودی بیماری، سیر نزولی پیدا کرده است و امیدواریم طول مدت این سویه کمتر از نوع دلتا باشد.

وی ادامه داد: سویه جدید کرونا سرایت پذیری بسیار بالایی دارد، به طوریکه یک نفر مبتلا به کرونا می تواند 18 نفر را مبتلا کند، بنابراین توصیه می شود ضمن دریافت واکسن نوبت یادآور، همچنان پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

دکتر شیرانی با اشاره به مثبت شدن 50 درصد تست های کرونا،اظهار داشت: با افزایش مثبت شدن تست کرونا و مراجعات سرپایی، تعداد موارد بستری نیز افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه فقط 2 درصد از واجدین شرایط بالای 18 سال نوبت یادآور را دریافت کرده اند، افزود: با وجود اطلاع رسانی مبنی بر لزوم تزریق واکسن یادآور از طریق رسانه ها، هنوز استقبال خوبی از دریافت نوبت چهارم نشده و در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، 78 هزار نفر نوبت چهارم واکسن کرونا را دریافت کردند.

دکتر شیرانی خاطرنشان کرد: یک هزار مرکز به غیر از شهرستان های کاشان و آران و بیدگل برای تزریق واکسن کرونا در نوبت صبح و عصر فعال هستند و توصیه می شود هرچه زودتر مردم برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه برنامه تعطیلی برای دانشگاه ها و مدارس وجود ندارد، گفت: از هم اکنون باید زیرساخت های لازم برای پذیرش دانشجویان و دانش آموزان برای مهرماه فراهم شود.

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه