شنبه 29 ارديبهشت 1403, Saturday 18 May 2024, مصادف با 10 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1058
منتشر شده در دوشنبه, 11 آذر 1392 03:30
تعداد دیدگاه: 0

همراز نیوز: مدیر پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران ضمن اعلام توقف کامل این پروژه از سلیقه‌ای برخورد کردن برخی مدیران در این زمینه انتقاد کرد. منوچهر مومن‌زاده اظهار کرد: قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران یک امتیاز ویژه‌ای بود برای کشور که همزمان با آن در کشورهای ترکیه و الجزایر نیز پروژه‌های...

همراز نیوز: مدیر پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران ضمن اعلام توقف کامل این پروژه از سلیقه‌ای برخورد کردن برخی مدیران در این زمینه انتقاد کرد.

منوچهر مومن‌زاده اظهار کرد: قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران یک امتیاز ویژه‌ای بود برای کشور که همزمان با آن در کشورهای ترکیه و الجزایر نیز پروژه‌های مشابهی آغاز شد، اما اکنون پروژه اصفهان - تهران متوقف شده و پروژه کشورهای ترکیه و الجزایر مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: یک تغییر مدیریت در راه آهن کشور در دولت دهم به یکباره اراده مبهمی را برای مخالفت با این پروژه ایجاد کرد که هنوز هم دلیل اصلی آن برای ما نامعلوم است.

مدیر پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران بیان کرد: اکنون بالای 85 درصد از این پروژه اجرایی شده و زیرساخت‌های آن به اتمام رسیده است، اما در دولت جدید هم اراده‌ای برای اتمام آن دیده نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون دولت فقط باید روسازی این پروژه را آماده و واگن‌ها را خریداری کند تا مردم بتوانند مسیر بین اصفهان تا تهران را با ایمنی بالا حداکثر در دو ساعت طی کنند و دیگر شاهد حوادثی مانند تصادف اتوبان قم - تهران نباشند.

مون‌زاده ضمن ابراز امیدواری مبنی بر اینکه با تغییر مدیریت در این بخش، قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران نیز به بهره‌برداری برسد، افزود: تصادفی که در اتوبان قم - تهران شد و تعدادی از هموطنان ما را به کام مرگ کشاند تنها بخشی از تصادفات جاده‌ای در ایران است و رسانه‌ها به گونه‌ای به آن پرداختند که تنها موضوع کشته شدن چند نفر از شهروندان بیان شد، اما اگر می‌خواستند کار اصولی انجام دهند، باید با شاهد گرفتن این حادثه در راستای کاهش حوادث جاده‌ای تلاش بیشتری می‌کردند.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس نیز در زمینه اعتبارات مورد نیاز این پروژه فعالیت چشمگیری انجام نداده‌اند، در حالی که راه‌اندازی این پروژه تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات جاده‌ای دارد.

مدیر پروژه قطار سریع السیر اصفهان تهران ضمن اشاره به چندین پروژه راهسازی که در ایران انجام داده و تمامی آنها با رعایت استانداردهای بین‌المللی از موفق‌ترین پروژه‌های کشور و حتی منطقه در این زمینه بوده‌اند، گفت: چندی پیش یک شرکت همایشی را در رابطه با لزوم توسعه قطارهای سریع‌السیر در اصفهان برگزار کرد که بعد از مدتی مسئولان آن به علت تخلفات مالی که داشتند به اتهام کلاهبرداری بازداشت شدند.

نوشتن دیدگاه