جمعه 28 ارديبهشت 1403, Friday 17 May 2024, مصادف با 9 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 8340
منتشر شده در دوشنبه, 04 شهریور 1398 16:16
تعداد دیدگاه: 0
مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان:

مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان مهمترین دغدغه و خواسته شرکت ذوب آهن اصفهان را تامین سنگ معدن به مقدار لازم اعلام کرد.

همراز- پارسا بهنودفر: منصور یزدی زاده، مدیر عامل شرکت ذوب آهن با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت:امسال سال رونق تولید است، یعنی برای رونق تولید باید الزام و مبانی هایی را در دستور کار قرار دهیم که به عنوان تولید گر شاخص باشیم.

وی در رابطه با فرایند تولید در ذوب آهن و سایر تولید کنندگان گفت:شیوه تولید درذوب آهن به روش کوره بلند است که این شیوه 80 درصد تولید در دنیا را به خودش اختصاص داده است.در ذوب آهن زغال و کک ماده اصلی و اولیه تولید می باشد در صورتی که شرکت های دیگراز گاز طبیعی استفاده می کنند که از یارانه این حامل انرژی برخوردار می شوند در نتیجه با توجه به مطالب گفته شده سود این شرکت نسبت به دیگر شرکت های فولاد سازی کمتر است

یزدی زاده در ادامه خاطر نشان کرد: سال گذشته به خاطر وجودمشکلاتی از جمله تحریم ها، اعتصاب کامیون داران و بحران آب شرایط سختی بر این شرکت حکم فرما بود، ولی با این وجود توانستیم 2410 هزار تن چدن با 2 کوره بلند تولید کنیم و سعی بر این است که این مقدار را به 3050 هزار تن افزایش بدهیم و بر این اساس کوره یک را نیز از نیمه دوم سال جاری وارد مدار می کنیم.

 وی در ادامه به بزرگ ترین دغدغه شرکت اشاره کرد و گفت:بزرگترین دغدغه ذوب اهن تامین سنگ آهن است در حال حاضر حدود یک میلیون تن تولید فولاد داریم که با برنامه فاصله دارد، اما تمام سعی وتلاشمان این است که در 6 ماهه دوم سال جبران این عقب ماندگی را جبران کنیم. انتظار ما این است که با برنامه ریزی وزارت صنعت مواد معدنی در داخل به ارزش افزوده تبدیل شود و سپس فرایند صادرات را شاهد باشیم.

مدیرعامل ذوب اهن اصفهان در ادامه گفت: مجموع اتفاقات در سال گذشته رویداد های خوبی بوده که ریشه در گذشته نیز دارد، برای مثال تولید ریل به عنوان یک آرزو ملی در کشور و در خود ذوب آهن بود که امروز محقق شده است.

 یزدی زاده درادامه گفت:هر یک از درب های فلکسیبل حدود 1000شیت نقشه و بیش از2 هزار قطعه دارد که تمام این موارد در این شرکت در حال پگیری است که یک موفقیت بزرگ در این زمینه تلقی می شود.

وی در ادامه به پروژه ی (پی سی آی)اشاره کرد و گفت : این پروژه در سال 95 شروع شد و به دلیل مشکلاتی از جمله تحریم و واردات قطعات، پیشرفت کندی داشت و در حال حاضرمراحلی از این پروژه توسط طرف چینی در حال پیگیری است اما نصب ساخت، اسکلت فلزی، معماری و... توسط خود شرکت صورت می گیرد که یک موفقیت به حساب می آید.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن به موضوع آب نیز اشاره کرد و افزود: مصرف آب در سال 96 در این مجموعه حدود17 میلیون متر مکعب بود و در سال 97 این مقدار به 14 میلیون متر مکعب کاهش یافته است واستفاده از پساب و خریداری آن نیز از موارد مهمی بود که خرید آن از زرین شهر برای این شرکت کلید خورد.

وی در ادامه جلسه خاطر نشان کرد: تاکنون حدود1000 میلیارد تومان پروژه های خرید پساب داشته ایم و قرار دادهای خرید پساب شهرهای نجف آباد، ایمان شهرو روستا های فلاورجان نیز منعقد شده است وامیدواریم که در دو سال آینده به مرور مصرف آب خام فقط برای مصارفی همچون شرب و بهداشت باشد که در این زمینه پروژه ی (بی او تی) تصفیه خانه توسط شرکت مهنا در دست اقدام است.

 

نوشتن دیدگاه