دوشنبه 28 خرداد 1403, Monday 17 June 2024, مصادف با 10 ذی‌الحجه 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25730
منتشر شده در یکشنبه, 06 خرداد 1403 09:24
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از نیاز فوری به بازسازی 44 کیلومتر خط انتقال فاضلاب در اصفهان و تأمین اعتبار ملی برای این پروژه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، منصور شیشه‌فروش با اشاره به حادثه در خط لوله انتقال فاضلاب در خیابان پروین اظهار کرد: طی چند روز اخیر شهروندان گزارش‌های مبنی بر پس زدگی فاضلاب در خیابان‌های خواجه عمید، معراج، هفتون، لقمان و فجر گزارش کردند.

وی با بیان اینکه این گزارش‌ها بلافاصله پیگیری و نیروهای آب و فاضلاب به منطقه اعزام شدند، افزود: در بررسی‌های صورت گرفته تصمیم بر آن شد که آسفالت بخشی از خیابان پروین حدفاصل چهار راه شیخ طوسی تا میدان لاله برداشته شود و شرایط مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در عملیات برداشت آسفالت شاهد آسیب به خط لوله فاضلاب 150 میلیمتری بودیم، گفت: این خط دارای قدمت بیش از 35 سال است و دچار فرسودگی شده است.

وی با بیان اینکه از روز گذشته محدودیت ترافیکی در خیابان پروین از سوی پلیس راهور اعلام و مسیر جایگزین نیز اعلام شده است، ابراز کرد: با خاکبرداری انجام شده در عمق 8 تا 9 متری خط لوله دچار خوردگی شده و تعویض این لوله در دستور کار قرار گرفته است.

شیشه‌فروش تصریح کرد: در صورت عدم بهبود شرایط با بازسازی این بخش از لوله فاضلاب خاکبرداری در دیگر قسمت‌های خیابان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هنوز شرکت آب و فاضلاب زمان پایان عملیات بازسازی بخشی از خط لوله انتقال فاضلاب خیابان پروین را اعلام نکرده است، گفت: بررسی لحظه‌ای این پروژه در دستور کار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه خط لوله انتقال فاضلاب در اصفهان قدمتی 55 ساله دارد، افزود: تاکنون 193 کیلومتر از این خط بازسازی شده و 300 کیلومتر نیز نیاز به بازسازی و احیا دارد.

وی با بیان اینکه 44 کیلومتر از خط انتقال فاضلاب برای بازسازی نیاز به بازسازی فوری دارد، اضافه کرد: این پروژه نیاز به اعتبار ملی دارد و اداره آب و فاضلاب اصفهان امسال بازسازی 20 کیلومتر از این خطوط در خیابان‌های شهیدان کاظمی، هفتون، قائمیه و آبشار را در دستور کار قرار داده است./ انتهای پیام

نوشتن دیدگاه