دوشنبه 28 خرداد 1403, Monday 17 June 2024, مصادف با 10 ذی‌الحجه 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25727
منتشر شده در شنبه, 05 خرداد 1403 16:40
تعداد دیدگاه: 0

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از کاهش خروجی سد زاینده‌رود با پایان تخصیص آب برای نوبت سوم آبیاری مزارع این استان و بدنبال آن خشک شدن تدریجی این رودخانه از فردا(یکشنبه) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، احمدرضا صادقی اظهار کرد: در روزهای اخیر خروجی سد زاینده‌رود بصورت تدریجی کاهش یافته است و فردا یکشنبه نیز آخرین مرحله از تخصیص آب برای بخش‌هایی از نواحی شرقی اصفهان را خواهیم داشت، به این معنا که از فردا رودخانه زاینده‌رود در کلانشهر اصفهان و نواحی شرقی آن رو به خشکی خواهد رفت.

وی ادامه داد: تا چند روز آینده تخصیص آب تا سد «نکوآباد» در شهرستان مبارکه برای آبیاری باغ‌های برخی از نواحی غربی استان ادامه دارد.

بنا بر این گزارش، رودخانه زاینده‌رود از بیستم آبان سال قبل به‌منظور انجام کشت پاییزه کشاورزان استان و آبیاری دوره اول مزارع بازگشایی شده بود و جریان آن پس از تخصیص آب به زمین‌های کشاورزی دوباره قطع شد.

خروجی سد، سوم فروردین امسال برای نوبت دوم آبیاری مزارع افزایش یافت و آب در زاینده‌رود جاری شد اما پس از اتمام دوره آبیاری، این رودخانه بازهم رنگ خشکی به خود دید.

در نوبت سوم آبیاری، 28 فروردین امسال خروجی سد افزایش یافت و آب در بخش‌های خشک زاینده‌رود و کلانشهر اصفهان جریان یافت./ انتهای پیام

نوشتن دیدگاه