دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25521
منتشر شده در یکشنبه, 19 فروردين 1403 10:21
تعداد دیدگاه: 0
عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی:

عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل اصلی بازنشستگان حداقل بگیرها هستند،گفت: ارتقاء معیشت حداقل بگیران بازنشسته باید در دستور کار قرار بگیرد، امروز رشد بی رویه قیمت ارز و طلا تبعات گرانی داشته که نتایج آن را در سفره خالی اقشار ضعیف جامعه از جمله کارگران و بازنشستگان شاهد هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، فاطمه محمدبیگی با تاکید بر لزوم بهبود وضعیت معیشتی کارگران و بازنشستگان که در شرایط نامناسبی قرار دارند، گفت: از وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی درخواست داریم ماده ۴۱ قانون کار را به درستی اجرایی کند همچنین در تعیین حقوق کارگران که در پایان هر سال مشخص می‌شود به نظرات نمایندگان کارگری احترام قائل شوند.

نماینده مردم البرز، قزوین و آبیک در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عملکرد وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در خصوص میزان اعمال افزایش حقوق کارگران و با بیان اینکه قوانین تصویب شده باید توسط دولت اجرایی شود، افزود: با وجود مصوبه مجلس شاهد عدم اجرای کامل آن توسط دولت هستیم، نمی شود که وزیر کار وظایف قانونی خود را به دوش مجلس بیندازد. در این خصوص تذکر جدی به وزیر کار خواهیم داد.

وی افزود: دولت مجری قانون است و در این بین مجلس نقش نظارتی برای اجرا دارد، تصمیم گیری در خصوص حقوق کارگران بر عهده دولت و شورای عالی کار است و نمی توان این مسئولیت را بر دوش مجلس بگذاریم.

وی با بیان اینکه مسئله اصلی بازنشستگان و حداقل بگیرها هستند، یادآور شد: ارتقاء معیشت حداقل بگیران بازنشسته باید در دستور کار قرار بگیرد، امروز رشد بی رویه قیمت ارز و طلا تبعات گرانی داشته که نتایج آن را در سفره خالی اقشار ضعیف جامعه از جمله کارگران و بازنشستگان شاهد هستیم.

رییس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده با انتقاد از عدم اجرای درست قانون جوانی جمعیت، اظهار داشت: چرا حق عائله مندی که در قانون با رشد ۳ برابری و حق همسر با افزایش ۲ برابری در طول ۵ سال مشخص شده به درستی اجرایی نمی‌شود.

محمد بیگی با بیان اینکه قانون جوانی جمعیت برای تکریم پدری و مادری است، گفت: امروز شاهد هستیم بند قانون حق عائله مندی را به عنوان افزایش حقوق و دستمزد عنوان می کنند در صورتی که هدف قانون جوانی جمعیت به صورت ویژه به این مسئله پرداخته است، سوال اینجاست چرا قوانین به گونه‌ای عملیاتی می‌شوند که سایر قوانین اثرات خود را دست داده اند. قانون مذکور فقط برای حمایت از فرزندآوری است. چرا حق عائله مندی که از بندهای قانون جوانی جمعیت است به عنوان افزایش حقوق گنجانده شده؛ در حالی که این دو مقوله ای جداست

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه قوه مقننه بر اجرای مصوبه قانون جوانی جمعیت اصرار داشت، اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته از طرف نمایندگان مبنی بر اجرای قانون جوانی جمعیت باز اعتبارات مورد نیاز اختصاص داده نشد.

محمدبیگی با انتقاد از کسر مالیات از حقوق بازنشستگان و کارگران، تاکید کرد: در کشور با انواع مختلف فرار مالیاتی روبرو هستیم، اما حقوق بگیرانی همچون کارگران و کارمندان بیش از دریافت حقوق مالیاتشان کسر می‌شود که از رییس جمهور درخواست داریم به این مسئله به صورت ویژه ورود داشته باشند.

عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مشکلات معیشتی کارگران باید از طریق افزایش حقوق و اعمال ماده ۴۱ توسط وزارت کار حل شود. باید تورم دقیق محاسبه شود و در شورای عالی کار نماینده کارگران به صورت جدی حضور داشته باشد./انتهای پیام

مجلس شورای اسلامی

نوشتن دیدگاه