سه شنبه 11 ارديبهشت 1403, Tuesday 30 April 2024, مصادف با 21 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25348
منتشر شده در دوشنبه, 23 بهمن 1402 12:10
تعداد دیدگاه: 0
حاجی دلیگانی:

نماینده مردم شاهین شهر،میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: به واقع تقویت ارزش پول ملی باید در دستور کار بانک مرکزی باشد و این موضوع یکی از محورهای اصلی قانون جدید تقویت اختیارات بانک مرکزی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به راهکارها در زمینه تقویت پول ملی و ماموریت و وظایف بانک مرکزی در این بخش گفت: مجلس در مجموع قوانین خوبی را در زمینه نظام بانکی به تصویب رساند.

نماینده مردم شاهین شهر،میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه از حدود 270 آئین نامه‌ای که باید در این دولت نوشته می شد، آیین نامه حدود 70 عدد از این قوانین نوشته نشده است و زمان اجرای بیش از 60 مورد از این موارد گذشته است که ما اخیرا این موضوع را به رئیس جمهور متذکر شده و فهرست آن را تهیه کرده ایم، از این رو وزارتخانه‌های مختلفی وظایف خود در این راستا را به خوبی عملیاتی نکرده اند.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: یکی از جمله این موارد آئین نامه‌های مربوط به نظام بانکی است؛ این قانون اخیرا ابلاغ شده و اختیارات بانک مرکزی را افزایش داده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از محورهای اصلی این قانون نیز تقویت پول ملی است، تاکید کرد: بانک مرکزی در این بخش مسئولیتی محرز، مشخص و شفافی دارد که باید در زمینه کاهش ارزش پول ملی پاسخگو باشد و به نظر می رسد که بانک مرکزی باید بیشتر از اینها به این موضوع توجه کند.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه بانک مرکزی باید در راستای برخی از مسائل با مردم به گفت و گو بنشیند و به عبارتی مسائل را تبیین کند، بیان کرد: بانک مرکزی در برخی از مسائل و اتخاد برخی از تصمیمات نقش تبیینی برای مردم ندارد لذا بهتر است بانک مرکزی علل و عوامل هرگونه اقدام خود را با مردم در میان بگذارد تا برداشت مردم از برخی از اقدامات، برداشت درست و واقعی شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به واقع تقویت ارزش پول ملی باید در دستور کار بانک مرکزی باشد و این موضوع یکی از محورهای اصلی قانون جدید تقویت اختیارات بانک مرکزی است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه