سه شنبه 11 ارديبهشت 1403, Tuesday 30 April 2024, مصادف با 21 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25320
منتشر شده در دوشنبه, 16 بهمن 1402 12:00
تعداد دیدگاه: 0
نماینده مجلس:

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون مربوط به «پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان» به شفافیت در تراکنش های مالی کمک خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مهدی طغیانی با اشاره به تایید طرح اصلاح «قانون تسهیل تکالیف مودیان جهت اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان» در شورای نگهبان گفت: این موضوع به دلیل اتمام مهلت اجرای قانون سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی در مجلس مطرح و مجلس آن را مورد بررسی و تصویب کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نظر سازمان امور مالیاتی بر این اساس بود که اولا فعالیت سامانه مذکور با تاخیر همراه بوده، چراکه مشکلات فنی در این بخش وجود داشت و دوما اینکه به موجب قانون فوق، افراد و کسب و کارها مشمول جرائمی خواهند شد، از این رو باید مهلت های قانونی در این قانون تغییر پیدا می کرد. بنابراین در قانون پیش بینی شد که استفاده از پایانه های فروشگاهی لحاظ شود و این موارد در قانون تسهیل تکالیف مودیان قید شد و مجلس آن را مصوب کرد.

طغیانی با بیان اینکه باید موضوع تاریخ اجرای این قانون اصلاح می شد، بیان کرد: این قانون باید از تاریخ 1 مهرماه عملیاتی می شد که در اصلاح قانون به 1 دی ماه تغییر پیدا کرد تا از این طریق مودیان دچار مشکل نشوند. بنابراین تاریخ های مندرج در قانون نیز اصلاح شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیرات قانون «پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان» بیان کرد: این قانون در مباحث مربوط به شفافیت مالیاتی بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه قانون مربوط به «پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان» به شفافیت در تراکنش های مالی کمک خواهد کرد، اظهار کرد: این قانون می تواند به اجرای دقیق قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز کمک کند همچنین این قانون می تواند از فرارهای مالیاتی رخ داده به درستی جلوگیری کند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه