سه شنبه 11 ارديبهشت 1403, Tuesday 30 April 2024, مصادف با 21 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25293
منتشر شده در چهارشنبه, 11 بهمن 1402 12:00
تعداد دیدگاه: 0
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403:

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ به اظهارات خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت درباره ایجاد ناترازی بودجه، واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علیرضا سلیمی با اشاره به اظهارات اخیر خاندوزی درباره ناترازی بودجه سال آینده توسط مجلس،گفت: نرخ تورم براساس آنچه که دولت اعلام کرده،45 درصد است.

نماینده مردم «محلات و دلیجان» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس حقوق کارمندان در لایحه بودجه را 20 درصد افزایش داد، بیان کرد: به واقع این سوال مطرح است که چه کسی باید پاسخگوی ناترازی سفره مردم باشد؟ بالاخره دولت در این بخش مسئولیت دارد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403 با بیان اینکه افزایش 20 درصد حقوق ها هم نمی تواند ناترازی سفره مردم را جبران کند و مجلس راضی به این هم نبود، تصریح کرد: دوستان دولت باید پاسخ دهند که با چه روش هایی می خواهند ناترازی سفره مردم را علاج کنند؟به واقع دولتمردان هر مسیری را که در این رابطه به مجلس پیشنهاد دهند، مجلس جلسه فوق العاده گذاشته و در قالب یک طرح سه فوریتی آن را بررسی خواهد کرد.

سلیمی با بیان اینکه دغدغه اصلی امروز مجلس ناترازی سفره مردم است، ادامه داد: با این حال مجلس درآمدهای های بسیار خوبی را برای دولت در بودجه ایجاد کرد و تعجب می کنیم که چرا مسئولین دولتی به درآمدهای حاصل شده در بودجه اشاره نمی کنند.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403 با بیان اینکه منابع خوبی از محل فروش نفت عاید کشور می‌شود، ادامه داد: دولت باید از طریق تلاش های خود، فروش دارایی های سرمایه ای را به فعلیت رسانده و از این طریق منابع جذب کند.

سلیمی تصریح کرد: نقد دولت به مجلس درباره ایجاد ناترازی بودجه، صرفا به افزایش حقوق و مزایا کارکنان و بازنشستگان در بودجه باز می‌گردد. ای کاش دوستان دولت به صراحت بیان می کردند که دولت با افزایش حقوق مردم مخالف است! بنابراین اگر دولت این موارد را مطرح می کرد به اصطلاح گره کار باز می شود. چراکه مجلس به غیر از افزایش حقوق کارکنان، منابعی را برای موضوعی دیگری هزینه نکرده است.

وی با بیان اینکه عدالت در پرداخت ها و همسان سازی پرداختی‌ها یکی از شعارهای مهم رئیس جمهور بوده است، ادامه داد: این شعار،شعار درستی بوده و مجلس هم در راستای تحقق این شعار به کمک دولت آمده است. به واقع اگر دولتمردان بگویند که قرار است چه زمانی به این شعار پرداخته شود، ممنون می شویم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: همچنین مجلس در بودجه برای ساخت یک میلیون مسکن در سال منابعی را پیش بینی کرد، این در حالی است که این موضوع هم از جمله شعارهای دولت بوده است. این جای سوال دارد که دولت در بودجه برای ساخت یک میلیون مسکن در سال چه منابعی را پیش بینی کرده بود؟ بله. منابعی وجود نداشت و مجلس در این بخش هم به کمک دولت آمد.

وی با بیان اینکه مجلس برای تحقق شعارهای دولت آستین خود را در بودجه بالا زد، گفت: تولید مسکن، ساماندهی کارکنان دولت، عدالت در پرداختی ها از جمله شعارهای دولت بوده است . بنابراین خوب است که دولتمردان بیان کنند که مجلس کجا موضوعی را که به مصلحت دولت نبوده، پیگیری کرده است.

سلیمی با بیان اینکه مجلس بودجه دولت را شفاف و در پی این شفاف سازی منابع جدیدی حاصل شد، ادامه داد: قطعا شفاف سازی نگرانی ندارد و همه باید دست به دست هم بدهیم و مشکلات را برطرف کنیم. اگر دوستان ما در دولت نسخه تحولی برای جلوگیری از کوچک سازی سفره مردم دارند، حتما باید مطرح کنند و مجلس نیز به انها کمک خواهد کرد./انتهای پیام

مجلس شورای اسلامی

نوشتن دیدگاه