پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403, Thursday 2 May 2024, مصادف با 23 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25289
منتشر شده در سه شنبه, 10 بهمن 1402 15:44
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی:

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی با بیان اینکه در تلاشیم از تمام واحدهای نیروگاهی در دوره پیک مصرف برق تابستان سال آینده استفاده کنیم، افزود: در حال حاضر نیمی از برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی برای عبور موفق از دوره اوج‌بار 1403 آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، ساناز جعفرزاده با اشاره به اجرای فصل تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی سراسر کشور، گفت: از ابتدای مهرماه امسال به منظور تامین برق پایدار پیک تابستان سال آینده 110 هزار مگاوات برنامه تعمیراتی در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم با اتمام به موقع برنامه‌های یاد شده بتوانیم تمامی واحدهای نیروگاهی را برای تامین برق پایدار روزهای اوج مصرف برق کشور در اختیار داشته باشیم.
​وی ادامه داد: تاکنون 54 هزار و 700 مگاوات از فعالیت‌های تعمیراتی یاد شده آغاز شده و 45 هزار و 300 مگاوات از برنامه شروع شده در این بخش به پایان رسیده است که در چهار گروه تعمیرات اساسی، دوره‌ای، اتاق احتراق و مسیر داغ طبقه‌بندی می‌شود.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی با تاکید بر رکوردداری تعمیرات نیروگاهی در پیک تابستان، گفت: انجام به موقع برنامه‌های تعمیراتی و آماده‌سازی این واحدها موجب شد تا ضریب آمادگی نیروگاه‌های حرارتی کشور از مرز 99 درصد عبور کند و در روزهای اوج مصرف برق کشور شاهد تولید برق پایدار و مطمئن برای مشترکان سراسر کشور و عدم تکرار تجربه تلخ خاموشی‌های چند سال اخیر در فصل تابستان باشیم.
جعفرزاده در پایان تشریح کرد: در زمان قبل از انقلاب اسلامی تنها چهار هزار و 606 مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های حرارتی با راندمان 26.5 درصد در کشور وجود داشت. اما تلاش‌های بی‌وقفه همکاران صنعت برق حرارتی باعث شده است که این ظرفیت به 74 هزار و 888 مگاوات با راندمان 39.2 درصد افزایش یابد./انتهای پیام

عکس تزیینی است

نوشتن دیدگاه