سه شنبه 18 ارديبهشت 1403, Tuesday 7 May 2024, مصادف با 28 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25144
منتشر شده در پنج شنبه, 14 دی 1402 17:35
تعداد دیدگاه: 0
در 3 شهرستان استان اصفهان؛

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ۳۱۱ پلاک زمین رایگان ویژه متقاضیان حائز شرایط قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ۴ فرزند زیر ۲۰ سال در ۳ شهرستان استان اصفهان تامین شده است که حدفاصل میلاد حضرت زهرا (س) تا میلاد حضرت علی (ع) به آنان اختصاص می یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: با تلاش و پیگیری‌های به عمل آمده اراضی مورد نیاز برای بخشی از متقاضیان حائز شرایط قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ۴ فرزند زیر ۲۰ سال در ۳ شهرستان استان اصفهان تامین شده است.

وی افزود: براین اساس مراسم قرعه کشی اختصاص زمین به متقاضیان دارای شرایط این شهرستان ها، حدفاصل میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) تا میلاد فرخنده حضرت علی (ع) برگزار و زمین رایگان به آنان اعظا می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در مجموع بیش از ۴۷۰ نفر برای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ۴ فرزند زیر ۲۰ سال در شهرستان های جرقویه، کوهپایه و ورزنه ثبت نام کردند، گفت: با توجه به اراضی تامین شده، در حال حاضر به ۳۱۱ نفر از متقاضیان حائز شرایط، در این ایام زمین تخصیص داده می شود.

وی افزود: در این مرحله در شهر تودشک به ۸ متقاضی، شهر کوهپایه به ۴۴ متقاضی، شهر ورزنه به ۲۰۵ متقاضی، شهر محمدآباد به ۳۶ متقاضی و شهر حسن آباد به ۱۸ متقاضی زمین رایگان واگذار خواهد شد.

قاری قرآن خاطرنشان کرد: همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا (س) مراسم قرعه کشی اختصاص زمین به متقاضیان حائز شرایط شهرهای ورزنه، محمدآباد و حسن‌آباد با حضور جمعی از مسئولین این شهرها و متقاضیان حائز شرایط برگزار شد.

وی افزود: براین اساس به ترتیب ۲۰۵، ۳۶ و ۱۸ پلاک زمین مسکونی تامین شده ویژه متقاضیان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ۴ فرزند زیر ۲۰ سال در شهرهای ورزنه و محمدآباد به صورت رایگان به آنان تخصیص یافت و مابقی نیز تا میلاد حضرت علی (ع) انجام می شود.

قاری قرآن خاطرنشان کرد: مطابق با آیین نامه ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان، پس از ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشند، در صورت واجد شرایط بودن زمین یا واحد مسکونی تعلق می‌گیرد.

وی افزود: براین اساس متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام در این طرح به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان عنوان کرد: براساس بند ح تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ وزارت راه و شهرسازی موظف است به منظور حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، یک قطعه زمین یا واحد مسکونی رایگان در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانوارهای دارای چهار فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال اختصاص دهد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه